۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

باید از فرصت بافت تاریخی شیراز صیانت کرد/تعیین نرخ خدمات نوروز

باید از فرصت بافت تاریخی شیراز صیانت کرد/تعیین نرخ خدمات نوروز

شیراز - عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بافت تاریخی شهرشیراز سرمایه تاریخی مردم است و می‌تواند چراغ راه آینده باشد از این رو باید از این بافت صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا هاجری عصر یکشنبه در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: نباید از غوغا سالاری بیگانگان که به دنبال ضربه زنی به شهر هستند غافل شد این در حالی است که گسترش بین الحرمین مطالبه مردم است و قرار نیست ساختمانی در بافت تاریخی تخریب شود بلکه به دنبال احیا و حفظ بافت تاریخی بود.

وی افزود: محله و مسجد محوری اولویت این طرح است و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بافت تاریخی زمینه توسعه بافت تاریخی را فراهم کرد و با ایجاد مدیریت واحد فرهنگی زمینه مدیریت محلات توسط اهالی محل را فراهم کرد.

این عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود در جامعه از قبرستان تاریخی دارالسلام به عنوان یک منطقه تاریخی مذهبی در جامعه معرفی کرد.

تاکنون برای تحقق معنویات رهبری اقدام مناسبی در شیراز نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گرچه تاکنون برای تحقق منویات معظم‌له اقداماتی انجام شده اما هیچکدام تاکنون نتوانسته است در این زمینه حق مطلب را ادا کند و به غایت اصلی هدف این فرمایشات دست پیدا کند.

مهدی طاهری افزود: ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین جلسه خود و بعد از معارفه تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) را مصوب کرد تا بتواند گام‌های مؤثری برای تحقق منویات معظم‌له در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) داشته باشد.

وی ادامه داد: تشکیل این کمیسیون را می‌توان گام مؤثری برای توسعه همه‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی اسلامی دانست تا بتوان با حمایت و پیشگامی آن اقدامات لازم را در این زمینه به سرانجام رساند و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیراز قرار داد.

جا داشت در این ایام جلوه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می‌یافت؛ شیراز ما شهری است که بر پایه محبت اهل بیت (ع) بنا شده، هر کس که محبت و عشق اهل بیت در دل وی نیست، در میان مردم این شهر نیز همچون غریبه است.

او افزود: جلوه یافتن عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در سطح شیراز، وظیفه ما مردم، شورا، شهرداری و همه مدیران و دستگاه‌ها است، اینکه یک سازمان حتی دریغ کند از نصب یک پرچم عزا، یعنی مدیر آن نمی‌داند که در میان چه مردمانی مدیریت می‌کند.

مصوبات پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه‌ای نرخ نامه خدمات نوروزی که قرار است به مسافران ارائه شود را تصویب کردند.

در این طرح آمده است که نرخ نامه بازدید از باغ‌های دلگشا، جهان نما و خواجویی کرمانی به ازای هر نفر ایرانی ۵ هزار تومان و هر گردشگر خارجی ٣٠ هزار تومان تعیین شود.

نرخ نصب چادر در اماکن ورزشی به ازای هر شب ۶٠ هزار تومان، اجاره کانکس عادی و لوکس به ترتیب ١٠٠ و ١۵٠ هزار تومان و استفاده از چادرهای هلال احمر به ازای هر شب ٧٠ هزار تومان تعیین شد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طرح الزام شهرداری به تهیه عکس‌های هوایی جدید و به روز رسانی نقشه شهر. ا تصویب کردند

براساس این طرح شهرداری مکلف است تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ لایحه‌های ذیل را با رعایت کلیه ملاحظات امنیتی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید

گفتنی است تهیه عکس‌های هوایی، نقشه و مدل سه بعدی به روز از سطح شهر و به روز رسانی آنها با استفاده از ابزارهای فناورانه مانند پهباد، نظارت و پایش هوایی سطح شهر شیراز به ویژه مناطق ۶، ۱۰ و محدوده باغات قصردشت با کمک ابزارهای فناورانه مانند بالن از جمله تکالیفی است که بر عهده شهرداری است.

اعضای شورای شهر شیراز در ادامه با طرح الزام شهرداری به برگزاری پنل ها و همایش‌های تخصصی با موضوع سرمایه گذاری موافقت کردند

در این طرح شهرداری شیراز مکلف است کارگاه‌های (پنل‌های) تخصصی مرتبط با امر سرمایه‌گذاری خود را به صورت شش ماهه در انتهای نیمه اول و انتهای نیمه دوم هر سال بصورت مستمر (سالیانه دو مرتبه) برگزار و موارد ذکر شده در هرکدام از کارگاه‌ها را جهت بهبود فرآیندهای جاری شهرداری را مستند و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

کد خبر 5435121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha