۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰

رئیس پلیس آگاهی لرستان:

عوامل پرونده‌های کیف‌قاپی و سرقت موبایل در لرستان دستگیر شدند

عوامل پرونده‌های کیف‌قاپی و سرقت موبایل در لرستان دستگیر شدند

خرم‌آباد- رئیس پلیس آگاهی لرستان از شناسایی و دستگیری تمام عوامل پرونده‌های کیف‌قاپی و سرقت موبایل در این استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالرضا درخشان شامگاه یکشنبه در برنامه گفت و گوی خبری صدا و سیمای لرستان اظهار داشت: به دلیل برخورد جدی پلیس با سارقان و افزایش کشفیات خودرو، سرقت خودرو در لرستان طی ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد کمتر شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار کیف قابی و سرقت تلفن همراه در لرستان افزود: تمام عوامل پرونده‌های کیف قاپی و سرقت موبایل در ۱۱ ماهه امسال در لرستان شناسایی و دستگیر شده اند.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در ادامه به ارسال برخی لینک‌ها از سرشماره‌های شخصی به تلفن همراه مردم خبر داد و تصریح کرد: هر گونه پیام حاوی هر نوع لینکی که از سر شماره‌های شخصی دریافت می‌شود، به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و کاملاً با نیت کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی اشخاص صورت می‌گیرد.

سرهنگ درخشان همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش خریدهای نوروزی و دید و بازدیدهای احتمالی، غفلت مردم را زمینه ساز هر نوع سرقت دانست و عنوان کرد: تجهیز واحدهای مسکونی به سیستم‌های پیشگیرانه، بازدارنده و ضد سرقت موجب کاهش احتمال سرقت از این واحدها می‌شود.

وی، تعیین کارشناس انتظامی برای صدور پایان کار ساختمانی را متضمن تأمین امنیت و کاهش سرقت از منازل شخصی و غیر شخصی ارزیابی کرد.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در ادامه از اختصاص سامانه رهیاب ۲۴ برای ردگیری گوشی‌های گم شده یا سرقت شده خبر داد و گفت: همچنین کد دستوری #۰۶#* می‌تواند به دارندگان تلفن‌های همراه در تشخیص اصالت گوشی خود کمک کند.

سرهنگ درخشان به ضریب پائین ایمنی برخی خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: مالکان این خودروها لازم است برای ردیابی سرقت‌های احتمالی بر روی خودروهای خود «جی پی اس» نصب کنند.

وی، از بانک‌های استان خواست برای پذیرش جواهرات مردم و نگهداری آن‌ها در صندوق امانات بانک‌ها همکاری کنند.

کد خبر 5435287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha