۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۲۹

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا:

کاروان نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف حرکتی نکرده است

کاروان نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف حرکتی نکرده است

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که کاروان نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین طی چند روز گذشته حرکتی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که کاروان نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین طی چند روز گذشته حرکتی نکرده است.

به گفته این مقام آمریکایی کاروان نظامی روسیه همچنان با مشکلات تدارکاتی از جمله کمبود سوخت و مواد غذایی روبرو است. وی که نخواست نامش فاش شود از افزایش حملات موشکی و توپخانه‌ای روسیه به کی‌یف سخن گفت.

با این حال به گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا پدافند هوایی اوکراین همچنان فعال است.

وی افزود که ۸۲ درصد از نظامیان روس که در مرز اوکراین مستقر شده بودند اکنون داخل خاک این کشور هستند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۴۹۸ نظامی روسیه در حین انجام وظیفه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین کشته شدند. ایگور کوناشنکوف، گفت که در جریان این عملیات ۱۵۹۷ پرسنل نظامی روسیه نیز زخمی شدند. وی در مورد تلفات در نیروهای مسلح اوکراین گفت که بیش از ۲۸۷۰ اوکراینی کشته و حدود ۳۷۰۰ نفر نیز مجروح شدند، همچنین ۵۷۲ سرباز اوکراینی نیز به اسارت درآمدند.

کد خبر 5437516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پيمان رزمجو IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      غرب از جمله ناتو ، آمريكا و اتحاديه اروپا آنقدر منافع روسيه و امنيت ملى اين كشور را ناديده گرفتند كه روسيه ناگزير از حمله به اوكرايين شد و پس از آن همگى بدون تاثير موثر براى برقرارى صلح و حل و فصل ريشه ايى دغدغه هاى طرفين درگيرى پشت سر تحريمها سنگر گرفته به تقسيم غنايم ناشى از تحريم و پرداختند