۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۰

فرماندار هرسین:

هفت هزار نفر در شهرستان هرسین جویای کار هستند

هفت هزار نفر در شهرستان هرسین جویای کار هستند

کرمانشاه- فرماندار شهرستان هرسین گفت: هفت هزار نفر در شهرستان هرسین جویای کار هستند.

عبدالله کنجوریان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جویندگان کار در شهرستان هرسین اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود هفت هزار نفر در شهرستان هرسین و روستاهای اطراف این شهرستان جویای کار هستند.

وی در خصوص بومی بودن نیروهای مشغول به کار در کارخانه‌های واقع در شهرستان هرسین، گفت: پتروشیمی آمونیاک و پلیمر شهرستان هرسین و کارخانه قند، شیر، کرپ‌ناز و معادن زیادی در این شهرستان وجود دارد که حدود ۲۰ سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد.

فرماندار هرسین تصریح کرد: نیروهای استخدام شده در کارخانه‌های شهرستان هرسین بر اساس قانون کار باید پس از ۳۰ سال بازنشسته شوند و نمی‌توان افراد بومی را با آن‌ها جایگزین کرد.

وی افزود: قرار است پتروشیمی به بخش شیمی و آمونیاک توسعه یابد که بر اساس برآوردها تعداد ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر نیرو در فاز دوم پتروشیمی استخدام می‌شود، شرایط اولیه استخدامی، بومی بودن و تخصص در راستای فعالیت مورد نیاز پتروشیمی است اگر با این شرایط در شهرستان هرسین افراد جویای کار وجود نداشته باشند به ناچار از دیگر نقاط استان و کشور افراد متخصص استخدام می‌شوند.

کنجوریان در در خصوص اقدامات مورد نیاز برای محرومیت زدایی، افزود: برای سال ۱۴۰۱ از سوی مجلس شورای اسلامی برای ۳۱ شهرستان اعتبارات در نظر گرفته شده، این میزان اعتبار برای شهرستان هرسین ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که باید پایدار و مداوم باشد، چرا که این مبلغ کافی نبوده و نمی‌تواند تمامی مشکلات شهرستان هرسین را رفع کند.

وی با اشاره به محله محمدآباد هرسین افزود: این محله حاشیه‌ای در اطراف شهرستان هرسین بوده که نه در طرح تفصیلی شهرداری تعریف شده و نه به عنوان روستا شاخصه‌ای دارد و دهیاری نیز برای آن وجود ندارد، در سال‌های گذشته هیچ کار عمرانی، خدماتی و بهداشتی برای این محله انجام نشده، اما با همکاری دستگاه‌های شهرستان هرسین، نیروی انتظامی، سپاه، راهداری، هلال احمر و شهرداری امروز یازدهم اسفندماه در محله محمدآباد رأس ساعت ۸ صبح کارهای اجرایی شروع شد که امید است شاهد تحولات در این منطقه باشیم.

فرماندار هرسین افزود: یکی از مشکلاتی که در شهرستان هرسین وجود داشت وجود میدان فروش دام در شهر به صورت سنتی بود و احشام داخل شهر نگهداری می‌شد که با پیگیری‌ها و با همکاری بسیج، سپاه، شهرداری و نیروی انتظامی سه نقطه در ابتدا، میانه و انتهای شهر شناسایی شد که برای ساماندهی دستفروشان و کسبه مورد استفاده قرار گرفت.

تأمین آب شهرستان هرسین از سراب هرسین

کنجوریان در خصوص تأمین آب شرب هرسین گفت: آب شرب شهرستان هرسین از سراب هرسین تأمین می‌شود که تا به حال مشکلی پیش نیامده اما اگر به هر دلیلی این سراب دچار مشکل یا خشکسالی شود، تأمین آب شرب این شهرستان با مشکل مواجه می‌شود، با همکاری مدیر آبفا، مدیر امور آب، نماینده مردم هرسین و فرمانداری برای حفر سه حلقه چاه در اطراف هرسین اقداماتی در حال انجام بود که در روستای کهریز در پنج کیلومتری شهرستان هرسین و روستای قیسوند اقدام به حفر چاه شود اما اهالی اجازه حفر چاه را ندادند.

وی افزود: چاه‌های مورد نظر در صورت حفر، فعلاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای ذخیره آب در نظر گرفته شده بود و با جلساتی که قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود مشکل حفر چاه مرتفع می‌شود.

فرماندار هرسین در خصوص دیگر مشکلات این شهرستان افزود: شهرستان هرسین در بن بست قرار گرفته است و عبوری از شهر هرسین وجود ندارد و از نظر عمران و آبادانی و درآمد پایدار محروم است از سال‌های گذشته از سال ۱۳۱۷ شهرداری داشته و آثار اولین سکونت‌گاه انسانی در این شهرستان پیدا شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی این شهرستان عدم وجود جاده مناسب و وجود خیابان کم عرض است که جز نیازهای شهری این شهرستان بوده و به دلیل عدم همکاری مردم برای تعریض خیابان این اقدام انجام نشده که با معرفی شهردار جدید و جلساتی که با وی برگزار می‌شود در نظر است مشکل مغازه‌داران واقع در خیابان هرسین با صبوری حل شده و نسبت به تعریض خیابان اقدام مناسب انجام پذیرد.

فرماندار هرسین در خصوص برنامه برنامه شهرستان برای نوروز ۱۴۰۱، بیان کرد: وجود آثار تاریخی بیستون، این شهرستان را برای بازدید مورد توجه گردشگران قرار داده اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در جلسات ستاد خدمات سفرهای نوروزی، تاکنون برنامه‌ای برای دعوت از مسافران وجود نداشته است.

کنجوریان خاطرنشان کرد: شهرداری هرسین و بیستون در نظر دارد با آماده‌سازی و زیباسازی شهر، راه‌اندازی ایستگاه اطلاع‌رسانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط، تجهیز سرویس بهداشتی بین راهی، احداث سفره هفت‌سین تزئینی، نصب بیلبوردهای نوروزی و در نظر گرفتن اقامتگاه‌ها با نظر میراث فرهنگی اقداماتی را برای نوروز ۱۴۰۱ انجام دهد.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها از طریق رسانه و فضای مجازی و با هماهنگی موضوعات مربوط با ادارات راهداری و هلال احمر انجام می‌شود، در دوران تعطیلات نوروزی نیز در سطح شهرستان هیچ اداره‌ای تعطیل نخواهد بود، در راستای کنترل ترافیک محور بیستون به کرمانشاه نیز با همکاری پلیس راهور و راهداری، اقدامات لازم انجام می‌شود.

کد خبر 5437557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha