۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

استاندار فارس اعلام کرد؛

وضعیت آمار طلاق و ازدواج معیار ارزیابی فرمانداران خواهد بود

وضعیت آمار طلاق و ازدواج معیار ارزیابی فرمانداران خواهد بود

شیراز – استاندار فارس گفت: در سال۱۴۰۱ یکی از معیارهای ارزیابی فرمانداران ما کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر پنجشنبه در همایش خانواده متعالی که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزاری شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ یکی از معیارهای ارزیابی فرمانداران ما کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستانهاخواهد بود.

وی حمایت از تشکیل خانواده و حفظ بنیان خانواده را از سیاستهای اصلی استان فارس دانست و ضمن تقدیر از نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برای تدوین برش استانی طرح خانواده متعالی گفت: دراین طرح همه دست به دست هم دادند تافرمایش پیامبر (ص) که خانواده محبوب ترین بناست مدیریت کنیم و در این مسیر مؤثر باشیم.

وی با اشاره به وظیفه مسئولین در زمینه تسهیل ازدواج جوانان گفت: خدافرصت داده از حرف به عمل برسیم و تلاش کنیم شعارهاعملیاتی شوند.

استاندار فارس یادآور شد: من خودم روزی که خبر قبول شدنم درکنکور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دیدم همان روز هم به خواستگاری رفتم. در دوران دانشجویی فرزند دومم دنیا آمد همیشه هم رتبه برتربودم.

ایمانیه تصریح کرد: تأهل کمک می‌کند که جوانان با آرامش خاطر روی تحصیلات متمرکز شوند چون خودم هم تجربه کرده بودم در زمان مسئولیت در دانشگاه بشدت تلاش می‌کردم درهرزمینه ای کمک کنیم جوانان مخصوصاً دانشجویان به سمت تأهل مشتاق باشند. چون منافاتی با ادامه تحصیل ندارد.

وی افزود: در همین راستا از ایجاد خوابگاه‌های متاهلی حمایت کردیم و در بحث کاردانشجویی برای متأهلین ضریب ویژه داشتیم و سفر و هدیه و مراسم ازدواج ارزان‌تر را تدارک دیدیم. علاوه برتشویق به ازدواج، پایداری ازدواج هم مورد توجه بود و طرح بهارنکو را اجرایی کردیم و نتایج ملموس طرح نشان می‌دهد در شهرهایی که این طرح انجام شد درصدطلاق کاهش یافت و آوازه این طرح به شورای فرهنگی کشور رسید در حال حاضر استان‌های دیگر هم درحال الگو برداری هستند.

استاندارفارس ادامه داد: الان هم دومین جلسه رؤسای دانشگاه استان را به حمایت از متأهلین اختصاص دادیم وتدابیرخوبی اندیشیده شده که به روش عملکردی دانشگاه‌ها تبدیل شود.

ایمانیه اذعان داشت: طرح جهش ملی مسکن هم با تشویق به تأهل همراه است و مجردها هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کننداما به شرط تأهل مسکن را تحویل بگیرند.

به گزارش مهر همایش خانواده متعالی با هدف تبیین طرح خانواده متعالی با بررسی جامعه شناسانه طرح توسط دکتر زاهد و تشریح دیدگاه حوزه علمیه نسبت به موضوع خانواده توسط حجه الاسلام عباسی ولدی در تالار حکمت شیراز برگزارشد.

کد خبر 5437645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha