۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶

مدیرکل بنیاد شهید البرز:

البرز میزبان برنامه ملی کاشت نهال ایثار است

البرز میزبان برنامه ملی کاشت نهال ایثار است

البرز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: این استان میزبان برنامه ملی کاشت نهال ایثار در مجتمع فرهنگی کوثر کردان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن اظهار کرد: در آستانه روز شهدا ۲۲ اسفند ماه و روز جانباز قرار داریم که این روز از سال ۱۳۸۴ به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: همچنین روز ۱۶ اسفند ماه روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: جانبازان با تاسی از حضرت ابوالفضل (ع) برای حفظ میهن اسلامی و دفاع از آب و خاک درد و رنج‌های زیادی را تحمل می‌کنند از این رو آحاد مردم باید آنان را تکریم کنند، همچنین این موضوع در دستور کار مردم و مسئولان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از این روز تا روز ۲۲ اسفند ماه با ابتکار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به عنوان هفته شکوه ایثار نامگذاری شده است.

رستمیان با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از روز ۱۵ اسفند ماه گفت: به همین منظور البرز با حضور خانواده معزز شهدا و مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود که در این راستا البرز میزبان برنامه ملی کاشت نهال ایثار در مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر البرز در منطقه کردان ساوجبلاغ است.

وی با اشاره به کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در این طرح ملی اظهار کرد: براین اساس این نهال‌ها به نام و تعداد شهدا در سراسر کشور کاشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اجرای طرح علمدران بیان کرد: به منظور اجرای این طرح هر کدام از ائمه جمعه استان البرز از سه نفر از جانبازان البرزی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب دیدار دارند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت این ایام، تصریح کرد: براین اساس روز دوشنبه هفته جاری همزمان با روز جانباز جنگ شادی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور جانبازان و خانواده‌ها شهدا برگزار می‌شود.

رستمیان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های هفته شکوه ایثار اعزام خانواده شهدا و جانبازان به اردوهای زیارتی و تفریحی است که در هفته جاری ۵۰۰ نفر از خانواده جانبازان ۷۰ درصد به اردوهای سه روزه و ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا در شب ۲۲ اسفند به مسجد مقدس جمکران اعزام می‌شوند.

وی همچنین در خصوص اجرای چند پویش به مناسبت روز جانباز در هفته جاری گفت: پویش تجلیل و تقدیر از جانبازان با پیام و تماس تلفنی و بازدید با مشارکت مردم وانجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار کرد: همچنین پویش مرمت و بازسازی خانه‌های مردم در مناطق محروم توسط جامعه ایثارگری از فردا آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی در بستر سایت نوید شاهد، تهیه و نشر ویژه نامه الکترونیکی جانبازان، تهیه ویژه نامه از سیره شهدایی که نامشان مهدی است و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله مسابقه کشوری دارت، پیاده روی، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و … از دیگر برنامه‌ها هفته پیش رو است.

رستمیان در خصوص تعدا شهدا جانبازان استان البرز تصریح کرد: استان البرز دارای پنج هزار و ۲۵۰ شهید گرانقدر دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، ۱۳ هزار جانباز و یک هزار و ۴۰ آزاده دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار ایثارگر از سراسر کشور میهمان البرز هستند، متذکر شد: براین اساس سه هزار و ۲۶۰ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند که یک هزار و ۳۲۰ نفر از آنان بالای ۷۵ سال و مابقی زیر ۷۵ سال هستند.

کد خبر 5439518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha