۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

سیاه چادرهای عشایر کارگاه های تولیدی است

سیاه چادرهای عشایر کارگاه های تولیدی است

ساری- رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می شود و هرسیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی زاده ظهر پنجشنبه در یادواره شهدای عشایر مازندران با اشاره به نقش عشایر در حوزه‌های مختلف تولید و غیره اظهار داشت: این درحالی که عشایر در جلوگیری از خروج ارز نقش اساسی داشته است.

وی با اظهار اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور و بسیاری از تولیدات توسط عشایر تولید می‌شود، گفت: این تولیدات سبب صرفه جویی ارزی ۱.۵ تا دو میلیارد دلاری در کشور شده است و معادل ۴۰ درصد صادرات نفت را شامل می‌شود.

وی گفت: در مقابل کسانی که مدعی هستند و نقشی در تولید ندارند، عشایر در حوزه‌های تولیدی اثرگذار هستند و امروز هر چادر و سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی است و امنیت بسیاری از مناطق کشور را عشایر عهده دار هستند.

پاپی زاده افزود: عشایر در استان‌های مختلف از جمله گلستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و غیره در تأمین امنیت مرزهای کشور نقش آفرین هستند اما جامعه عشایر به نسبت دیگر شهروندان از پایین‌ترین سطح برخورداری از امکانات نظیر جاده و آب برخوردار هستند.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به تازه تأسیس بودن اداره امور عشایر در استان مازندران گفت: امروز شاهد هستیم که نقش عشایر در هشت سال دفاع مقدس چه بود و تنها قشری است که به نسبت جمعیت بیشترین شهید را به تعداد ۱۰ هزار نفر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 5443772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha