۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۶

در مهر بخوانید+ عکس و فیلم

مازندران مقصد هفدهمین سفر دولت

مازندران مقصد هفدهمین سفر دولت

رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی خود با همراهی بیش از ۱۵ وزیر به مازندران سفر کرده است. وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار در سفر مازندران به حوزه کشاورزی داده شده از رفع مشکلات این بخش خبرداد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در هفدهمین سفر استانی خود، صبح جمعه وارد استان مازندران شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

بیش از ۱۵ وزیر رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را اینجا بخوانید.


۲۳:۲۲ توجه ویژه دولت به کشاورزی / لزوم استقلال در کشت محصولات اساسی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست پایانی سفر یکروزه به مازندران با خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین محوری که مورد توجه دولت در این سفر بوده، توجه به کشاورزی و رسیدگی به وضعیت کشاورزان است، هر چند زیرساخت‌هایی به برکت انقلاب در روستاها ایجاد شده است ولی آنچه می‌تواند جاذبه ایجاد کند اینکه باید کشاورزی برای کشاورز صرف کند.

وی با اظهار اینکه تمام تاکید براین است که کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد، گفت: در سفرهای گلستان و مازندران بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی تخصیص داده شد تا مشکلات کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان حل شود تا خرید محصولات آنان تضمین شود.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۲۲:۴۰ مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی / مرکبات روی دست باغداران ماند

احمد وحیدی شامگاه جمعه در بازدید شرکت تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان با اشاره به تأمین مواد اولیه اظهار کرد: طی بازدیدهای انجام شده از شرکت‌های تولیدی برخی از کارخانجات فعال بوده اما ظرفیت شأن به حد نصاب نرسیده است که در این مقوله نیازمند تأمین مواد اولیه هستند.

وی لازمه توسعه شهرک‌های صنعتی را رسیدگی به امور شرکت‌ها برشمرد چرا که می‌تواند زمینه پیشرفت شغلی و اقتصادی را در شهرستان مهیا کند.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۲۱:۵۷ مازندران دروازه صادرات شود / راه اندازی قطار سریع السیر

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران گره گشایی از زندگی و خدمت مردم بهترین زمینه برای ارتقای انسان محسوب می‌شود، افزود: خدمت دارای انواع و اقسامی بوده و همه خدمت‌ها یکسان نیست و خدمت با نگاه مادی گرایانه و انسان مدارانه با خدمت برای رضای حق و دوست داشتن مردم متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به خلق را باید قدر دانست، گفت: باید خدمت برای گره گشایی به مردم صورت گیرد و نتیجه آن سبب افزایش اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی می‌شود.

وی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت را در کشور مردم دانست و گفت: مؤلفه قدرت مردم متدین هستند و هرچه اعتمادشان به نظام بیشتر شود، قدرتمندتر می‌شویم زیرا اصل و اساس قدرت ملی ما مردم هستند.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۲۱:۳۵ درآمد کشاورز مازندرانی اندک و پایین است

سید جواد ساداتی نژاد جمعه شب در جلسه شورای اداری با بیان اینکه ۲۷ درصد اعتبارات کل سفر مربوط به کشاورزی است، افزود: حمایت از جنگل‌ها و مراتع، اجرای طرح‌های آبخیزداری و یگان حفاظت، بهسازی بنادر صیادی و تعاونی‌های صیادی، حمایت از سایت پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در بهشهر از جمله مصوبات سفر است.

وی گفت: تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقات برنج با ۶۰ میلیارد تومان، توسعه باغات و اراضی شیبدار، اصلاح باغات سیاه ریشه و مرکبات ۲۴۰ میلیارد تومان، زهکشی اراضی کشاورزی، پوشش کانال‌های آبیاری، سامانه‌های نوین آبیاری با هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار، بازسازی و تجهیز مرغ لاین، تأمین آب شرب انسان و دام از دیگر طرح‌ها ی مصوب است.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.‌


۲۱:۳۱ تالاب میانکاله احیا می‌شود

علی سلاجقه جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه عدم تکمیل و تجهیز بیمارستان بهشهر، وضعیت نامناسب راه روستایی منطقه از جمله مشکلات است، گفت: ۶۰ درصد راه‌های روستایی منطقه خاکی است.

وی احیای تالاب میانکاله و طبیعت گردی را از جمله درخواست‌ها برشمرد و گفت: تشکیل پایگاه اطفای حریق میانکاله نیز از دیگر نیازها است.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۲۱:۱۹ تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های بهداشت مازندران

بهرام عین الهی جمعه شب در جلسه شورای اداری با اشاره به فعالیت دو دانشگاه علوم پزشکی و داشتن بیشترین خانه بهداشت روستایی در استان گفت: ۲۴ مرکز تحقیقات در ساری و ۱۰ مرکز در بابل فعال است.

وی با بیان اینکه مازندران میزان تزریق دوز سوم واکسن در استان ۵۶.۵ درصد است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان رازی، ۶۰ میلیارد تومان بیمارستان تنکابن، ۳۰ میلیارد تومان راه دسترسی تنکابن، ۲۵ میلیارد تومان بیمارستان دندانپزشکی تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان نیمه کاره بابل تخصیص داده می‌شود.


۱۹:۳۷ کشت قراردادی برنج اجرا می‌شود

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه کشت برنج به صورت قراردادی برای حمایت از کشاورزان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: کشت قراردادی یکی از محوری ترین کارهای وزارت جهاد است.

وی با اظهار اینکه در سال جدید کشت قراردادی برنج نیز در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: همچنین با خرید برنج در کنار کشاورز ایرانی خواهیم بود.

وی با عنوان اینکه سعی می‌کنیم به مصرف کننده ایرانی جفا نشود، گفت: برای شب عید سال آینده خرید میوه شب عید را در قالب کشاورزی قراردادی با کشاورز ایرانی قرارداد می‌بندیم.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۹:۳۲ درخواست هواداران نساجی از وزیر ورزش

جمعی از هواداران باشگاه نساجی در بازدید وزیر ورزش خواستار تأمین اعتبار برای تکمیل ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شدند.

نساجی مازندران تنها تیم استان در لیگ برتر فوتبال به دلیل در دست بازسازی بودن ورزشگاه شهید وطنی، در دیگر استان‌ها از تیم‌های ورزشی میزبانی می‌کند.


۱۹:۰۷ ورزشگاه شهید وطنی برای فصل بعدی لیگ برتر آماده می‌شود

سید حمید سجادی عصر جمعه در حاشیه بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه شهید وطنی خبر داد و گفت: با این اعتبار بازسازی ورزشگاه تکمیل می‌شود.

وی همچنین به دردو دل هواداران تیم نساجی گوش و داد و افزود: این ورزشگاه برای فصل بعد لیگ برتر آماده سازی می‌شود.

سجادی در سفر مازندران از سالن ورزشی حسن یزدانی در جویبار، خانه کشتی، پروژه گود کشتی لوچو بازدید کرد.

۱۵ عضو کابینه دولت همزمان با سفر استانی رئیس جمهور در مناطق مختلف مازندران حضور دارند و از پروژه‌های مختلف بازدید کردند.


۱۸:۵۷ امضاهای طلایی را کاهش می‌دهیم

احسان خاندوزی عصر جمعه در دیدار با نخبگان غرب استان در نوشهر با اشاره به اینکه باید زمان صدور مجوزها را کاهش دهیم و به حداقل زمان ممکن برسانیم، گفت: باید زنجیرهای پیش پای فعالان اقتصادی را بازکنیم.

وی با اشاره به وجود موانع فراروی فعالان اقتصادی و تولید، افزود: وجود مانع و زنجیر پیش پای فعالان اقتصادی قابل قبول نیست و نباید فعالان اقتصادی در حوزه اشتغال و ارزآوری با مشکل روبرو و معطل شوند.

وی بر لزوم کاهش اعمال سلیقه‌های فردی و کاهش زمان صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های استان نباید ملاحظه کاری و بخشی نگری کنند و باید دست فعالان اقتصادی و کسانی که برای رونق تولید تلاش می‌کنند را بوسید.

وزیر اقتصاد با تاکید براینکه تلاش داریم اعمال سلیقه‌های فردی و زمینه‌های امضاهای طلایی را کاهش دهیم، گفت: چالش‌ها و موانعی زیادی وجود دارد و باید مسئولان به راهبرد حجت الاسلام رئیسی برای رونق اقتصاد کمک کنند.


۱۸:۳۷ مرکبات روی دست مردم مازندران مانده است

احمد وحیدی عصر جمعه در شورای اداری شهرستان میاندورود با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی استان گفت: مرکبات در دست مردم مانده است و باید خودمان‌چاره اندیشی کنیم و شرکت تعاونی قوی راه اندازی تا ۳۰ تا ۴۰ هزار تن‌میوه ساماندهی و صادر شود.

وی گفت: قطعات کشاورزی قطعه بندی شده باید تجمیع شوند تا بهره وری چند برابر شود زیر ا مازندران‌چیزی از هلند کم ندارد و جنگل و دریا و هوا و مردم زبانزد دارد اما هلند چندصد میلیارد دلار صادرات دارد و مازندران ندارد.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۸:۰۹ تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت وسازهای جنگلی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مازندران با ادای احترام به مردم مازندران، علما و مفاخر استان اظهار داشت: هر جای استان چهره‌های درخشانی وجود دارد و مفاخر و سرداران شهید، فخر استان و دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر تهیه نظام مسائل در استان مازندران گفت: نظام مسائل استان و راهکارهای برون رفت آن از مشکلات باید مشخص و اولویت‌ها شناخته شود زیرا باید با اولویت دنبال مسائل بود و بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، تجارت امری مهم است.

وی خواستار تشکیل کارگروهی در حوزه بنیاد شهید و ایثارگران و لزوم ارائه پیشنهادات برای اصلاح قوانین گفت: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرند و تکریم و سرکشی به همه خانواده شهیدان و ایثارگران امری مهم است.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۷:۵۱ سفرهای نوروزی در مناطق هشدار کرونایی کنترل می‌شود

عزت الله ضرغامی عصر جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های پل چهارم چشمه کیله، بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب باز و پروژه تجاری، تفریحی آدینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰۰ پروژه نیمه تمام از هتل پنج ستاره تا مجتمع‌های گردشگری و بومگردی ها در این منطقه وجود دارد که به اعتبار بسیار زیادی برای تکمیل آنها نیاز است.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی تسهیلات قابل توجهی در زمینه گردشگری اعطا می‌کند، افزود: این تسهیلات در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که از طرح و برنامه خوبی در این زمینه برخوردار باشند.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: رهاورد سفر ریاست جمهور، تسهیلاتی است که به پروژه‌های اولویت دار واگذار می‌شود.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۷:۱۵ سوادکوه شمالی جزو مناطق محروم و کم برخوردار است

سید محمد حسینی عصر جمعه در جلسه شورای اداری سوادکوه شمالی با بیان اینکه ما هیچ وقت به وضع موجود قانع نمی‌شویم، گفت: همیشه نگاه رو به جلو باید در تصمیمات باشد، رفع تداخلات و مشکلات برای ساخت و ساز مسئله مهمی است زیرا بسیاری از اختیارات در تهران متمرکز شده و این مسائل باید به خود استان‌ها واگذار کرد تا کارها سرعت بگیرد، این کندی روال قابل قبول نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها باید قدرت و جرأت تصمیم گیری داشته باشند و در محل‌هایی که رضای خدا و مردم است باید با قدرت استفاده کرد زیرا دوران مسئولیت محدود است و باید در این دوران خدمت بیشتری کرد.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۷:۰۳ دیدار نماینده رئیس جمهور با خانواده شهید کشوری

 دیدار نماینده رئیس جمهور با خانواده شهید کشوری

نماینده ویژه و تام الاختیار رئیس جمهور با خانواده شهید سرلشکر احمد کشوری دیدار و گفتگو کرد.

سید حمید سجادی بعدازظهر جمعه در جریان سفر استانی دولت و سفر به سیمرغ با خانواده خلبان شهید سرلشگر احمد کشوری دیدار و گفتگو کرد.


۱۶:۴۹ معاون زنان رئیس جمهور از بازارچه امید بازدید کرد

انسیه خزعلی نماینده ویژه رئیس جمهور بعدازظهر جمعه از بازارچه امید ویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در ساری بازدید کرد و با بانوان فعال در این بازارچه گفتگو کرد و خواستار افزایش تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی بازارچه شد.

در این دیدار بانوان سرپرست خانوار و فعال در غرفه‌ها به بیان مشکلات خود پرداختند و نبود بازارچه دائمی فروش، تسهیلات، بیمه را از جمله دغدغه‌های خود مطرح کردند.

۱۵ عضو کابینه دولت همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به مازندران سفر کردند و قرار است تا ساعتی دیگر در جلسه شورای اداری مسائل و مشکلات استان بررسی شود.


۱۶:۴۱ کشتی لوچو میراث سنتی و ورزش ایرانی است

حمیدرضا سجادی بعدازظهر جمعه در بازدید از پروژه گود کشتی لوچو با اشاره به قدمت دیرینه این رشته ورزشی سنتی و ایرانی گفت: برای حفظ این ورزش اصیل و سنتی باید برنامه ریزی شود و به عنوان میراث مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سابقه فراوان کشتی لوچو گفت: این رشته سنتی نیازمند توجه ویژه است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و افتخارات ورزش مازندران از کسب مدال طلا استان در المپیک گفت: این افتخارات نشانه اهمیت ورزش استان مازندران به شمار می‌رود.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با اشاره به اینکه گود کشتی لوچو در مساحت پنج هزار مترمربع احداث می‌شود، تأمین اعتبار را لازمه تکمیل این طرح بیان کرد و گفت: این پروژه چهار سال قبل طراحی و مطالعه شده است.


۱۶:۳۴ زنجیر پای اقتصاد را باز کنیم / افزایش اختیارات اقتصادی استان‌ها

سید احسان خاندوزی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری چالوس با اظهار اینکه اختیارات لازم برای رفع مسائل باید به مناطق سپرده شود، افزود: البته نظارت، شفافیت و پاسخگویی باید وجود داشته باشد.

وی با تاکید اینکه اگر زنجیرها برپای نظام اداری و اجرایی کشور تنیده نشده بود، باید مسائل و مشکلات زودتر حل می‌شد، گفت: اگر این زنجیرها نبود دردهای مزمن چندساله ایجاد نمی‌شد.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۶:۱۱ دولت مصمم به حل مشکل پسماند و آب مازندران است

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آمل در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که آیا در این دولت معضل زباله مازندران برای همیشه برطرف خواهد شد، گفت: دولت برای این طرح مهم و حل این مشکل در استان‌های شمالی به خصوص مازندران بسیار جدی است و حتی در خصوص پسماند آقای رئیس جمهور دستور دادند در وزارت کشور سازمان پسماند تشکیل شود.

وی افزود: ما هم در سفرهای استانی به خصوص در سفر به استان مازندران اعتبارات خوبی در این حوزه پیش‌بینی کردیم و انشاالله با کمک دولت و با همت مردم و مسئولان استان قطعاً معضل پسماند برطرف خواهد شد.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۶:۰۶ «توجه به محیط زیست» برنامه مهم رئیس‌جمهور در سفرهای استانی است

علی بهادی جهرمی سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: توجه به ⁧محیط زیست⁩ یکی از برنامه‌های مهم رئیس‌جمهور در سفرهای استانی است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت صید ترال در سفر هرمزگان، آزادسازی سواحل در سفر گیلان، لایروبی کانال‌ها و احیای خلیج گرگان در سفر گلستان و امروز دستور راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز ساری و احیای تالاب میانکاله در⁧ مازندران ⁩صادر شد.


۱۵:۵۴ برنامه گردشگری برای نوار ساحلی دریا داریم / دسترسی مردم هدف اصلی

عزت الله ضرغامی بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان رامسر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در غرب استان هستم، بررسی مسائل در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری را از جمله اهداف بیان کرد.

وی گفت: شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد موقعیت‌های ویژه و کم نظیر و جاذبه‌های گردشگری اعم از دریا و جنگل هستند و بررسی پروژه‌ها و مشکلات از جمله اهداف است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ پروژه نیمه کاره در استان مازندران و فعال بودن کارگاه‌های آن گفت: برای تکمیل این طرح‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۵:۳۹ بازدید رئیس جمهور از پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در حاشیه سفر استانی به مازندران از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته بندی، نگهداری، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی با عنوان روماک گستر بازدید کرد.

وی بر لزوم راه اندازی چنین مجموعه‌هایی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام رئیسی همچنین از نیروگاه زباله سوز ساری، بندر امیرآباد، پناهگاه حیات وحش میانکاله در جریان سفر استانی به مازندران بازدید کرد.

۱۵ عضو کابینه دولت در این سفر به نمایندگی از رئیس جمهور در مناطق مختلف استان حضور دارند.


۱۵:۲۵ پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان رازی / نرخ بیکاری قائمشهر ۱۴ درصد است

یوسف نوری بعداز ظهر جمعه، در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر، با اشاره به مدیریت خدمتگزار و مؤلفه‌های بحث مدیریت گفت: دولت جدید با سه شعار مردمی بودن، عدالت و شفافیت بر سرکار آمد، و نمونه بارز مردمی بودن آن تولید انبوه واکسن بوده‌است.

وی افزود: آزادسازی سواحل دریا و بحث مجوزها و خروج از انحصاری بودن آن، و تسهیل در کسب و کارها از آخرین اقدامات مهم دولت است.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۵:۱۷ فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی مازندران دارای سند هستند

سید جواد ساداتی نژاد بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های حوزه کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مصوبات سفر امروز رئیس جمهور به مازندران در حوزه کشاورزی است، از تخصیص بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های کشاورزی استان خبر داد.

وی با اظهار اینکه برای صیانت از جنگل‌ها، آب و خاک، شیلات، تحقیقات برنج، باغبانی و توسعه آن اعتباراتی درنظر گرفته شده است، ضعف در صنایع تبدیلی و بسته بندی را از جمله مسائل فراروی حوزه کشاورزی استان مازندران بیان کرد.

وی ادامه داد: برای پروژه‌های آب و خاک مازندران ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و برای زیرساخت‌های شهرک کشاورزی نیز ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۵:۰۳ نامگذاری مدرسه‌ای به نام عاشورای شهید «محمد بلباسی» در قانمشهر

یوسف نوری با حضور در منزل شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» در شهرستان قائم شهر، اظهار کرد: شهید بلباسی، شهید شاخص جهانی است و ما به نام ایشان افتخار می‌کنیم هرچند همه شهدا برابر آیه قرآن مانند چراغ‌هایی برای ما هستند تا راه سعادت را گم نکنیم.

وی همچنین خطاب به همسر این شهید عالی مقام گفت: شما هم مانند شیرزن کربلا، حضرت زینب (س)، پیام‌رسان این شهیدان هستید و من خوشحالم که توفیق داشتم در خدمت شما و فرزندان این شهید بزرگوار باشم.

ادامه خبر در اینجا بخوانید.


۱۴:۵۵ وزیر کشور از نیروگاه زباله سوز ساری بازدید کرد

احمد وحیدی ظهر جمعه به عنوان نماینده تام الاختیار و ویژه رئیس جمهور از نیروگاه زباله سوز ساری بازدید کرد و در جریان مشکلات این طرح قرار گرفت.

وی بر ضرورت و لزوم تعامل بین مسئولان و دستگاه‌های مختلف برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در بازدید از نیروگاه زباله سوز سازی فرصت شش ماه برای بهره برداری از این طرح ملی تعیین کرد. نیروگاه زباله سوز ساری با گذشت ۱۰ سال از شروع ساخت دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون اعتبارات زیادی برای آن صرف شده است.


۱۴:۴۷ بازدید رئیس جمهور از نیروگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی ساری

حجت الاسلام رئیسی در بازدید از نیروگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی ساری گفت: مردم نباید معطل راه‌اندازی پروژه‌هایی شوند که اعتبار و راهکار آن وجود دارد.‌


۱۴:۴۰ دولت خزانه خالی و بدهکار را تحویل گرفت / مشکلات زیرپوستی مازندران

سید صولت مرتضوی ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان آمل گفت: متأسفانه دولت سیزدهم از شروع کار آن از هفت ماه گذشته تاکنون هر روز با مشکل اقتصادی روبرور بوده است و به واسطه این مشکلات برای مردم هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت اوراقی که در گذشته صادر شده باید نقدینگی بپردازیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه از زمان فعالیت دولت سیزدهم چه در تولید و چه با هموار کردن ارتباطات با جهان تاکنون مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم کاهش یافته است، بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها به واسطه نزدیکی و برقراری ارتباطات مردمی در ۱۶ سفری که تاکنون رئیس جمهوری به استان‌های مختلف کشور و نیز تعامل با کشورهای خارجی داشتند، در حال برطرف شدن است.

مرتضوی ادامه داد: مشکلات تولید و صادرات و همچنین هموار سازی مسیر تجاری با کشورهای همسایه در دوره کوتاه دولت سیزدهم با همراهی و همچنین حضور میدانی رئیس جمهور در حال رفع شدن است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


۱۴:۲۷ انتقاد وزیر اقتصاد از ناتمام ماندن طرح‌های عمرانی در کلاردشت

سید احسان خاندوزی ظهر جمعه در حاشیه سفر به کلاردشت و بازدید از طرح‌های مختلف اظهار کرد: در این سفر از پروژه‌های اولویت دار و ناتمام بازدید شده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها سال‌های سال شروع شده ولی تکمیل نشده است، افزود: تعدادی از طرح‌های موفق اقتصادی نیز در منطقه شناسایی شد که در سطح ملی معرفی و پیگیری می‌شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برخی از پروژه‌های منطقه مربوط به حوزه راه و شهرسازی بوده که در سطح ملی پیگیری می‌شود و امیدواریم طی سال آینده شاهد به ثمرنشستن تعدادی از پروژه‌های منطقه باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی از پروژه‌های مختلف شامل کمربندی کردیچال - مکارود، مجتمع فرهنگی و هنری، کارگاه تولید و غیره بازدید کرد و گفت: تمامی مسائل و مشکلات منطقه در شورای اداری بررسی و پیگیری می‌شود.


۱۴:۱۵‌ مدارس مشارکتی در کشور تکمیل می‌شود / تعیین تکلیف استخدامی معلمان

یوسف نوری ظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزشی قائمشهر از تخصیص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مدارس مشارکتی و خیرساز در کشور خبر داد و گفت: این اعتبار در بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است.

وی با تقدیر از مشارکت خیران در ساخت مدرسه و اهدای زمین برای اجرای طرح‌های آموزشی اظهار داشت: با تأمین اعتبار و تصویب آن در بودجه، بخش عمده‌ای از مدارس مشارکتی در کشور تکمیل و آماده سازی می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان گفت: به زودی خبرهای خوش و نویدبخشی برای جامعه فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش خواهیم داشت.

نوری همچنین به بومی سازی مطالبات و محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: بخشی از مطالب و محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی در سال آینده بومی سازی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان هر نقطه از کشور با دلیرمردان شهرستان خود و سیره شهدای منطقه آشنا شوند.


۱۴:۰۶ ضرب الاجل شش ماهه رئیس جمهور برای افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تأخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

رئیسی همچنین معاون اول را مأمور کرد قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

به گزارش مهر، بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت نیروگاه زباله سوز ساری می‌گذرد.


۱۳:۳۹ تمامی مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور پیگیری می‌شود

سیدمحمد حسینی پیش ازظهر در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با اشاره به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج)، از جمله موارد این زمینه‌سازی را آبادانی کشور، حفظ اعتبار و آبروی مردم و الگو شدن ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنانکه رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم در دوران دفاع مقدس، در منطقه تسری یافته و الگوی جبهه مقاومت شده است.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان سخنان رهبری مبنی بر توسعه کشور و طرح مباحث اقتصادی در طی یک دهه توسط ایشان، به کم‌کاری‌ها و رخوتی که در حوزه اقتصاد وجود داشته اشاره و بر لزوم جبران آن تأکید کرد و افزود: ما به‌عنوان یک کشور اسلامی باید الگو و الهام بخش باشیم و همچون دوران دفاع مقدس، در جبهه اقتصادی، فرهنگی، رسانه و روایت‌ها مجاهدت کنیم.


۱۲:۵۷ صنعت سبز در مازندران ایجاد کنیم / آغاز ساخت پتروشیمی

احمد وحیدی پیش از ظهر جمعه در آئین کلنگ زنی پتروشیمی مازندران در بهشهر گفت: این منطقه دارای ظرفیت‌های متعدد در حوزه کشاورزی، دامپروری، آبزیان و گردشگری است و باید به فکر صنعت سبز در مازندران باشیم.

وزیر کشور افزود: طبیعت بی نظیر مازندران بزرگترین نعمت است و توافقات زیست محیطی برای پتروشیمی اخذ شده و جای قدردانی دارد که محیط زیست در آن اولویت اصلی است.

وی افزود: برای اجرای پروژه پتروشیمی در استان موافقت محیط زیست جلب شد و با توجه به شرایط و ضوابط محیط زیستی و تولید، این طرح می‌تواند توسعه خوبی برای پیشرفت و اشتغال منطقه ایجاد کند.

وحیدی گفت: ظرفیت اصلی استان کشاورزی، صنعت و گردشگری است و باید با حفظ این ظرفیت‌ها برای توسعه و رضایت مردم گام برداریم.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پتروشیمی مازندران می‌تواند در توسعه اشتغال مهم باشد، گفت :۶۰ هزار نیروی بیکار ثبت نام شده در شرق مازندران داریم و ایجاد این پروژه پتروشیمی به توسعه اشتغال کمک می‌کند.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۲:۴۷ وزیر بهداشت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مصوب شد، گفت: امیدواریم این طرح از سال آینده اجرایی شود.

بهرام عین اللهی پیش ازظهر جمعه در حاشیه جلسه شورای اداری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه اظهار داشت: این قانون باید در صحن هیئت دولت مطرح شود و پس از تصویب از سال آینده اجرایی می‌شود، همچنین مجلس قرار است بودجه‌ای برای آن درنظر گیرد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


۱۲:۲۹ وزیر بهداشت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت / ‏در مقابله با کرونا پیروز شدیم

 سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت/در مقابله با کرونا پیروز شدیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت را امری مهم توصیف کرد.

بهرام عین اللهی در جریان سفر به شهرستان نور و شورای اداری شهرستان با اظهار اینکه منکر مشکلات نیستیم که در طول سال‌ها انباشته شده است، گفت: کسی توان آن ندارد ظرف چند روز مشکلات را حل کند.

وی با اظهار اینکه رفع مشکلات نیازمند برنامه ریزی است و دولت قطعاً در این زمینه برنامه ریزی می‌کند، حضور وزرا در محل را با هدف آشنایی با مشکلات دانست و گفت: دولت قصد آن را دارد که برای حل مشکلات گام بردارد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


۱۱:۵۷ بازدید رئیس جمهور از ساحل ساری

 بازدید رئیس جمهور از ساحل ساری/ لزوم استقرار امکانات

رئیس جمهور در بازدید از سواحل آزادشده ساری روند آزادسازی حریم دریا را رضایتبخش توصیف کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در بازدید از نوار ساحلی آزادشده ساحلی در ساری با بیان اینکه نوار ساحلی باید از تصرف بخش دولتی آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد از روند آزادسازی ساحل در استان ابراز رضایت کرد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید


۱۱:۴۴ نماینده ویژه رئیس جمهور در قائمشهر: چراغ ورزشگاه شهید وطنی خاموش نشود

 چراغ ورزشگاه شهید وطنی خاموش نشود/ نیاز اعتبار ۱۲ میلیاردی

نماینده ویژه رئیس جمهور بر تسریع در بازسازی ورزشگاه شهید وطنی تاکید کرد و گفت: چراغ این ورزشگاه نباید خاموش شود.

یوسف نوری پیش ازظهر جمعه در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با تاکید براینکه چراغ ورزشگاه شهید وطنی نباید خاموش شود، خواستار تسریع در بازسازی و ساخت این ورزشگاه شد.

وی با عنوان اینکه تکمیل چمن استادیوم و ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پیگیری می‌شود، سرعت بخشی برای اجرای این پروژه را لازم دانست و گفت: شهروندان و ورزش دوستان قائمشهر چشم انتظار تکمیل این طرح ورزشی هستند.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


۱۱:۳۳ بازدید وزیر آموزش و پرورش از بزرگترین مدرسه روستایی کشور

بازدید وزیر آموزش وپرورش از بزرگترین مدرسه روستایی کشور

وزیر آموزش و پرورش از مراحل ساخت بزرگترین مدرسه روستایی کشور در روستای خرماکلا بازدید کرد.

یوسف نوری پیش ازظهر جمعه در جریان سفر به مازندران درقالب سفر استانی رئیس جمهور از بزرگترین مدرسه روستایی کشور در روستای خرماکلای قائمشهر بازدید کرد.

این مدرسه روستایی به مساحت دو هزار مترمربع زیربنا در دست ساخت است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


۱۱:۲۷ وزیر کشور پای درد دل کشاورزان مازندران نشست

وزیر کشور پای درد دل کشاورزان مازندران نشست

وزیر کشور با حضور در روستاهای نکا در جریان مشکلات کشاورزان قرار گرفت و پای درد دل آنان نشست.

احمد وحیدی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور پیش ازظهر جمعه از طرح‌های کشاورزی روستاهای نکا بازدید کرد و با بازدید از سورتینگ مرکبات روستای بایع کلاً و آب بندان روستای خورشید از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان و روستاییان قرار گرفت.


۱۱:۲۰ امضای یادبود شهید شاخص ورزش


۱۱:۱۹ شرکت معاون رئیس جمهور در مراسم تشییع برادر آیت الله جوادی آملی

شرکت معاون رئیس جمهور در مراسم تشییع برادر آیت الله جوادی آملی

معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم تشییع اسماعیل واعظ جوادی آملی، برادر آیت الله جوادی آملی شرکت کرد.

سید صولت مرتضوی صبح جمعه در سفر به شهرستان آمل با حضور در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان با بیت آن مرحوم و نیز فرزندان آیت الله جوادی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس جمهوری با خانواده آن مرحوم این ضایعه جانکاه را به مردم آمل تسلیت گفت.


۱۱:۰۷ وزیر ورزش: وزارت ورزش برنامه جدی برای حمایت از قهرمانان دارد

وزارت ورزش برنامه جدی برای حمایت از قهرمانان دارد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌ها برای حمایت از ورزشکاران گفت: وزارت ورزش برنامه جدی برای حمایت از قهرمانان دارد.

سید حمید سجادی صبح جمعه در حاشیه بازدید از خانه کشتی حسن یزدانی در جویبار با اشاره به استعدادهای فراوان کشتی در جویبار گفت: صدها حسن یزدانی در خانه‌های کشتی باید پرورش داده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش برای حمایت از قهرمانان ورزشی اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی جدی صورت گرفته است.

نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در بازدید از سالن نیمه کاره ۵ هزار نفر جویبار با اعلام اینکه ۷۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد، گفت: با پی گیری های وزارت ورزش قرار بود این سالن ورزشی قبل از المپیک به بهره برداری برسد ولی درنهایت سعی خواهیم کرد در بهار سال ۱۴۰۲ افتتاح شود.

سجادی افزود :۷۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه در محاسبات در نظر گرفته شده است، ولی هزینه مازاد نیز برای اتمام این پروژه اختصاص خواهد یافت.

سالن چندمنظوره ورزشی حسن یزدانی در مساحت ۱۰ هکتار در جویبار در دست ساخت است که فاز اول آن ماه قبل افتتاح شده است. وزیر ورزش همچنین در منزل شهید حسن فقیهی شهید شاخص ورزشکار کشور در جویبار حضور یافت و یادبود کتاب زندگینامه این شهید را امضا کرد.


۱۰:۴۴ وزیر ورزش از سالن ورزشی جهان پهلوان یزدانی بازدید کرد

 وزیر ورزش از سالن ورزشی جهان پهلوان یزدانی بازدید کرد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در سفر به مازندران و شهرستان جویبار از سالن ورزشی پهلوان حسن یزدانی بازدید کرد. فاز اول این پروژه ورزشی ماه قبل با آورده شخصی پهلوان یزدانی بهره برداری شد.

وزیر ورزش همچنین با حضور در گلزار شهدای بالامحله جویبار به مقام شامخ شهیدان و همچنین مقام شامخ شهید شاخص ورزش کشور شهید حسن فقیهی ادای احترام کرد.


۱۰:۳۴ رئیس جمهور: گردشگری در میانکاله با طبیعت گردی توسعه یابد

گردشگری در میانکاله با طبیعت گردی توسعه یابد

رئیس جمهور توسعه طبیعت گردی با حفظ ملاحظات زیست محیطی را راهکار مناسبی برای توسعه گردشگری در شبه جزیره میانکاله برشمرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از جزیره میانکاله با بیان اینکه طبیعت گردی راهکاری مؤثر برای حفظ طبیعت و محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: طبیعت گردی بدون ایجاد تأسیسات می‌تواند در میانکاله توسعه یابد.

وی افزود: می‌توان با حفظ زیست بوم و مشارکت مردم بدون ایجاد تأسیسات طبیعت گردی را در میانکاله توسعه داد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به ملاحظات زیست محیطی در شبه جزیره میانکاله تاکید کرد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حریق را از جمله چالش‌های منطقه میانکاله بیان کرد و آن را جزو بزرگترین معضلات زیست محیطی دانست.

وی با اشاره به تهیه طرح ساماندهی و احیای شبه جزیره میانکاله تأمین حق آبه این تالاب را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: باید با تأمین حق آبه از انقراض گونه‌های جانوری و زیستی جلوگیری کرد.


۱۰:۲۵ بازدید دوباره رئیس جمهور از تالاب میانکاله

 بازدید دوباره رئیس جمهور از تالاب میانکاله

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای دومین بار در قالب سفرهای استانی به شمال کشور از تالاب بین المللی میانکاله بازدید کرد.


۱۰:۱۸ معاون پارلمانی رئیس جمهور: تکمیل پل بزرگ پل سفید نیازمند توجه ویژه دولت است

 تکمیل پل بزرگ پلسفید نیازمند توجه ویژه دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نیمه تمام بودن پل بزرگ پل سفید تکمیل آن را نیازمند توجه و اعتبار ویژه از سوی دولت بیان کرد.

سید محمد حسینی صبح جمعه در حاشیه سفر به سوادکوه و بازدید از طرح‌ها با اشاره سفر استانی رئیس جمهور و بازدید ایشان از شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، هدف از این امر را تماس نزدیک با مسئولان و مردم برای آگاهی از مطالبات، درخواست‌ها، کمبودها و مشکلات و راهکارها برشمرد.


۱۰:۱۰ پیام رئیس جمهور به خانواده شهید آملی ابلاغ شد

 پیام رئیس جمهور به خانواده شهید آملی ابلاغ شد

معاون اجرایی رئیس جمهور، پیام ویژه سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور را به پدر و مادر شهید سردار محمد تیموریان از فرماندهان ارشد دوران جنگ تحمیلی تقدیم کرد.

سید صولت مرتضوی در دیدار با خانواده شهید محمد تیموریان در شهرستان آمل گفت: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ نظام و انقلاب هستند و حضور آنها و فرزندان شهیدشان باعث عزت و آبروی نظام وایران اسلامی شده‌اند.


۹:۳۴ رئیس جمهور: موانع استقرار صنایع بزرگ در بندر شمال رفع شود

 موانع استقرار صنایع در بزگترین بندر شمال رفع شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تاکید بر رفع موانع زیست محیطی برای توسعه بندر امیرآباد اظهار داشت: موانع استقرار صنایع در این منطقه و بندر باید رفع شود.

وی بر لزوم استقرار صنایع بزرگ و مادر در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور تاکید کرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز خواهان استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد شد و فعال کردن کارخانه‌های غیرفعال این منطقه را امری مهم دانست.


۹:۲۸ تجدید میثاق وزیر کشور با آرمان‌های والای شهیدان در نکا

 تجدید میثاق وزیر کشور با آرمان های والای شهیدان در نکا

احمد وحیدی وزیر کشور در بدو ورود به مازندران با آرمان‌های والای شهیدان و آلاله‌های دفاع مقدس استان در گلزار شهدای نکا تجدید میثاق کرد.


۹:۱۲ صحبت‌های رئیس جمهور در فرودگاه ساری


۹:۱۰ وزیر جهاد کشاورزی: سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای احیای بخش کشاورزی مازندران

سرمایه گذاری ۳۰۰۰میلیارد تومانی برای احیای بخش کشاورزی مازندران

سید جواد ساداتی نژاد صبح جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع کشاورزی دشت ناز ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران و قطب‌های مهم در تأمین و امنیت غذایی است، افزود: میزان مهمی از امنیت غذایی کشور به استان بستگی دارد.

وی گفت: در مصوبات سفر تلاش شد برای احیای ظرفیت‌های موجود در کشاورزی بالای سه هزار میلیارد تومان از پروژه‌های مختلف، مرکبات، شالیزارها، آبخیزداری و ماهیان خاویاری، شیلات، جنگل‌ها و مراتع اعتبار درنظر گرفته شود و علاوه براین سه هزار میلیارد تومان در زمینه صنایع تبدیلی در استان نیز سرمایه گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های مازندران در حوزه تکمیل صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش است و امیدواریم این سفر تحولی را در حوزه صنایع تبدیلی رقم زند و از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی و توسعه فناوری‌های نوین دعوت می‌کنیم.


۸:۳۶ بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از راه‌های سوادکوه

 بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از راه های سوادکوه

سید محمد حسینی صبح جمعه در راستای هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران از مناطق مختلف سوادکوه بازدید کرد.

وی از وضعیت تملک راه در منطقه بالازیرآب و دیوار حفاظتی امیرده پل سفید و دوربرگردان آزادمهر بازدید کرد. ۱۶ عضو کابینه دولت در قالب سفر استانی رئیس جمهور از مناطق مختلف مازندران بازدید می‌کنند.


۸:۰۴ رئیس جمهور: مازندران تولیدکننده و قطب محصولات کشاورزی است

 مازندران تولیدکننده و قطب محصولات کشاورزی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به مازندران و در فرودگاه ساری با ادای احترام به ۱۰ هزار شهید والامقام استان مازندران، خانواده‌های آنان، ۳۳ هزار جانباز و ایثارگر و مردم سختکوش استان گفت: مازندران استانی تولیدکننده محصولات و قطب کشاورزی است و ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی افزود: خداوند به استان مازندران نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی کارآمد را عنایت کرده است و این استان در محصولات کشاورزی و در موارد زیادی رتبه‌های اول، دوم و سوم کشور را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران شامل اراضی کشاورزی، معادن، شهرک‌های صنعتی موجود گفت: شاهد کمبودها و مشکلات جدی در استان هستیم و امروز در جلسات تلاش داریم بتوانیم به تصمیمی برای رفع مشکلات استان برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مازندران استانی است که ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و اگر برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای شود می‌توان از این ظرفیت‌ها برای استان و کشور بهره گیری کرد.


۷:۴۴ رئیس جمهور وارد مازندران شد

رئیس جمهور وارد مازندران شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در قالب هفدهمین سفر استانی، صبح جمعه از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری وارد مازندران شد.

کد خبر 5444085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      خسته نباشی مسئول کامنت ها لبخند بزن بسیجی مخلص
    • تمایلی ندارم US ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      با سلام تنظیم روان ساده و سریع اخبار در این گزارش جای بسیار تقدیر و تشکر دارد از خبرنگارانی که این گزارش را تنظیم کردند بی نهایت سپاسگزارم نامبروان هستید