۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۰

پژمانفر در گفتگو با مهر:

ضرورت همسان‌سازی حقوق/ لایحه جامع حقوق و دستمزد به مجلس ارائه شود

ضرورت همسان‌سازی حقوق/ لایحه جامع حقوق و دستمزد به مجلس ارائه شود

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی و همسان‌سازی حقوق‌ها موضوعی مهم و اساسی است و دولت باید لایحه جامع حقوق و دستمزد را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

حجت‌الله نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه جامع حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ضرورت دارد که هر چه سریع‌تر لایحه جامع حقوق و دستمزد به مجلس ارائه شود.

وی بیان کرد: ما باید وضعیت نابسامان حقوق و دستمزد را ساماندهی کنیم چرا که شرایط فعلی حس بی‌عدالتی را بین مردم ایجاد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر، یک دومینویی در موضوع حقوق و دستمزد ایجاد شده است، مبنی بر اینکه دائماً حقوق بخشی از اقشار جامعه افزایش می‌یابد و سپس بخش دیگری از جامعه نسبت به این موضوع معترض می‌شوند که این فرایند باید اصلاح شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید نظام مشخصی در ارتباط با حقوق و دستمزد ایجاد شود. هماهنگی و همسان‌سازی حقوق‌ها موضوعی مهم و اساسی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

پژمانفر تاکید کرد: به هیچ وجه قابل توجیه نیست که تفاوت حقوق یک نیروی کارشناس در اداره‌ای با یک نیروی کارشناس در اداره‌ای دیگر تفاوت فاحش داشته باشد. شرایط فعلی پرداخت حقوق و دستمزد اصلاً قابل دفاع نیست و ما باید این روند را اصلاح کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید لایحه جامع حقوق و دستمزد را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد چرا که اصلاح فرایند پرداخت حقوق و دستمزد بار مالی دارد و دولت باید آن را تامین کند.

کد خبر 5446854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حتما برسانید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      وقتی 70درصد کارکنان دولت قربانی 30درصد حقوق بالا سایر کارکنان شدند متاسفانه تخم بی عدالتی را دولت تدبیر و امید کاشت تا نارضایتی افزایش یابد و این دولت هم قربانی خط ریل دولت قبلی شد. اگر اصلاح نشود سال 1401 ارباب رجوع سرگردان میشه در ادارات حقوق پایین
    • ظلم جدید IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      مجلس کلید تبعیض دیگری را زد حقوق مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که تمام سال تدریس می کنند بدلایل بی علاقه گی جناب عبدالملکی به پرسنل آموزشی همچنان از حقوق معلم در حالت قبل رتبه بندی کمتر بود والان تقریبا اختلاف به 3 میلیون رسید این ظلم نیست؟
    • یاسوجی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      حقوق ما کنابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی بیایید نگاه بکنید اصلا توجیهی نداره برای ماها چرا حقوق ماها اینقدر پایین هست هیچ نهادی یا سازمانی هم کمک کار ما نیست ما نابود شده ایم و حتی نمی توانیم اعتراض بکنیم یا باید اخراج شویم این بی عدالتی ها تا کی باید ادامه داشته باشد امید ما به این مجلس
    • شاهد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      تفاوت عین عدل هست وتبعیض عین ظلم.قرار شدبا فریاد کشیدن هر صنفی افزایش حقوقی صورت نگیره ویکسان سازی برای لیسانس وفوق لیسانس و...درهر اداره ای برابر صورت بگیره.پایه حقوق دریافتی معلمین 8.2میلیون تومن میشه با در نظر سایر آیتم ها به 14-15میلیون میرسه! این اگه تبعیض نیست پس چیه؟