۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱

سرپرست فرمانداری قرچک:

دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف قرچک ضروری است

 دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف قرچک ضروری است

قرچک- سرپرست فرمانداری قرچک با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن گفت: دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف قرچک ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فاتحی‌نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اینکه از بروز بحران شدیدتر کرونا جلوگیری شود، لازم است رعایت شیوه‌نامه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بیش از پیش رعایت شده و تزریق دوز سوم واکسن نیز انجام شود.

وی افزود: از کادر بهداشت و درمان و خانواده‌های پزشکان، پرستاران و تمامی دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا تقدیر می‌کنیم که در طول یکسال گذشته با تمام صبر و توان پای کار بودند و برای حفظ سلامتی مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند.

سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: تزریق سه دوز واکسن مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کروناست، چرا که با گذشت مدت زمان زیاد از تزریق دوز دوم، زمینه ابتلاء به ویروس در افراد بیشتر می‌شود، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت گروه‌های فعال فرهنگی اجتماعی و تریبون‌ها برای ایجاد پویش تشویق مردم به واکسیناسیون نوبت سوم استفاده شود.

فاتحی نژاد گفت: تمهیدات لازم ستاد مدیریت بیماری کرونا برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شود و همچنین با توجه به ایام پایانی سال و انجام آئین زیارت قبور و زیارت بقاع متبرکه، اداره اوقاف و امور خیریه بایستی نسبت به انجام تمهیدات لازم برای رعایت ضوابط و همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی اقدام کند.

وی گفت: شهرستان برای سفرهای نوروزی، رعایت شیوه‌نامه‌ها در سیستم حمل‌ونقل، اسکان مسافران در هتل‌ها و مهمانسراهای دارای مجوز، انجام کمک‌های مؤمنانه و نظارت بر صنوف مطابق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت و دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف ضروری است و همچنین فعالیت مدارس مطابق دستورالعمل کشوری و استانی باید پیش برود و طوری عمل کنیم که بیش از این به سیستم تعلیم و تربیت خسارت وارد نشود.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: با شیوع ویروس کرونا، موضوع سلامت روان مردم دچار آسیب شد؛ در حال حاضر با توجه به بهتر شدن شرایط فرصت مناسبی است برای پیشگیری از اختلالات روانی خانوده‌ها، ارائه مشاوره‌های لازم از سوی شبکه داشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در سطح گسترده انجام شود و ادارات برای ایام نوروز در آماده‌باش کامل باشند و مردم نیز با رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر به مناطق قرمز و نارنجی موجب شوند تا مجدد وارد بحران جدید نشویم.

کد خبر 5447107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha