۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶

همرزم سردار شهید محمد سعید جعفری:

پشتوانه کلام شهید جعفری اعتقاد و عمل به دستورات اسلام بود

پشتوانه کلام شهید جعفری اعتقاد و عمل به دستورات اسلام بود

کرمانشاه- همرزم شهید جعفری گفت: پشتوانه کلام شهید جعفری اعتقاد و عمل به دستورات اسلام بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق اشک تلخ بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم رونمایی بخشی از زندگانی شهید پیشرو سردار سید محمدسعید جعفری در کمیک موشن رانت تعطیل، اظهار کرد: پشتوانه کلام سردار شهید جعفری اعتقادات و عمل شهید بود.

وی افزود: در کلام نورانی امیرالمومنین علی (ع) که فرمود مالک اشتر سرآمد سپاه بود این فرموده مصداقی برای سردار شهید جعفری است و شهدا یک روح در چند کالبد هستند.

همرزم شهید جعفری در بخشی از خاطرات خود، تصریح کرد: شهید جعفری همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حبیب دل‌های یاران و سردار دل‌های آنان بود و بر قلب یاران حکومت می‌کرد.

اشک تلخ در توضیح مسند رانت تعطیل، گفت: موضوع این مستند در ارتباط با برادر سردار بزرگ شهید جعفری است که در آن زمان یکی از سرکرده‌های گروهک فدایی خلق بود و در انفجار خط لوله گاز خوزستان نقش داشت و به حکم دادگاه محکوم به اعدام شد.

وی ادامه داد: در مستند به برخی رذائل مدیریتی اشاره شده است و بازگو می‌کند که شهید جعفری در تقید به احکام دین هیچ تردیدی نداشت و حتی زمانی که بردارش منوچهر را به غسال‌خانه می‌بردند حکم اسلام را می‌دانست و گفت: این کافر است نباید در قبرستان مسلمانان دفن شود.

اشک تلخ خاطرنشان کرد: شهید جعفری در اجرای حدود الهی تردید نداشت و شعار محوری شهید آیه قرآن «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره» بود که چه بسیار جمعیت‌هایی کم که بر جمعیت زیاد پیروز شدند و نصرت یافتند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در یادآوری حماسه پادگان سنندج فرمود که این حماسه نباید مورد غفلت قرار گیرد همچنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که بایدها و نبایدهای حضرت آقا وجوب شرعی است و ما هم باید به بایدها و نباید فرموده‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم و برای ما واجب شرعی باشد.

اشک تلخ با یادآوری رشادت‌های شهید جعفری، بیان کرد؛ این شهید بزرگ در انتخاب یاران، نیروهای جوان مؤمن شجاع انقلابی را مدنظر داشت و روزی که همه یاران را برای مأموریت پادگان سنندج فراخواند همه وجودش را شهادت فراگرفته بود.

وی ادامه داد: شهید جعفری پشت بلندگو به همه گفت من یک حلوای شیرین برای همه سراغ دارم و آن حلوای شیرین شهادت است و گفت سنندج سقوط کرد ولی نباید پادگان سقوط کند و یارانش با شعار ما همه سرباز توایم خمینی گوش به فرمان توایم خمینی به ندای وی لبیک گفتند.

اشک تلخ با یادآوری کلام شهید جعفری در عملیات‌ها، گفت: شهید جعفری به کسانی که عازم پادگان سنندج بودند گفت من برای آنهایی که به پادگان سنندج می‌روند یک فاتحه می‌خوانم و در برابر چشم آنها کربلایی را ترسیم کرد.

وی بیان کرد: بعد از شهادت برادرانم در فراق آنها ناراحت بودم و بر تیر چراغ برقی تکیه داده بودم در آن هنگام شهید جعفری به من نزدیک شد و محکم گفت درست بایست مگر نمی‌خواهی شهید شوی و من گفتم بله و گفت خوب برادرانت هم این را می‌خواستند و همه شهید خواهیم شد.

اشک تلخ خاطر نشان کرد: سردار شهید محمد سعید جعفری مصداق بارز آیه و منهم من ینتظر بود و در انتظار شهادت ثابت قدم ماند و بدلوا تبدیلا را معنا کرد و هیچ وقت رنگ عوض نکرد تا اینکه در منطقه قراویز بدنش قطعه قطعه شد.

کد خبر 5448070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha