۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس :

هویت فرهنگی گرمسار محور آئین ویژه نوروزی باشد

هویت فرهنگی گرمسار محور آئین ویژه نوروزی باشد

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نوروز ۱۴۰۱ در زمینه گردشگری، گفت: هویت فرهنگی گرمسار محور آئین ویژه نوروزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری ظهر پنجشنبه در دیدار با مسئولان ستاد خدمات سفر گرمسار به میزبانی فرمانداری و با محوریت برنامه‌های ویژه گردشگر پذیری در نوروز ۱۴۰۱، بیان کرد: برگزاری آئین ملی و مذهبی فرصتی برای همگرایی اجتماعی و تقویت هویت فرهنگی محسوب می‌شود که باید از آن بهره برد.

وی افزود: برنامه‌های استقبال از نوروز به علت همزمانی با نیمه شعبان باعث افزایش شور و نشاط برای مردم شده است همچنین اختتامیه برنامه‌های نوروزی با جشن ورود به ماه مبارک رمضان همراه شده که به معنویت بیشتر در جامعه کمک خواهد کرد.

ضرورت ترویج امید اجتماعی

عضو خانه ملت با بیان اینکه نیاز به شادی و امید اجتماعی در کشور به یک ضرورت تبدیل شده است، تاکید داشت: ما انسان هستیم و نیاز به شادابی، لبخند و خوشحالی داریم. مردم بدون شادی، نشاط و خوشحالی نمی‌توانند از مشکلات فراوان زندگی عبور کنند.

مطهری با بیان اینکه در این بین جشن‌های ملی و آئین‌های فرهنگی در کنار جشن‌های مذهبی به اعتقاد کارشناسان می‌تواند فرصتی برای نشاط و شادی جمعی در کشور باشد، ابراز کرد: هویت فرهنگی گرمسار در آئین ویژه نوروزی شناسانده شود

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های امیدواری و شادابی، نشاط و تقویت هویت فرهنگی است که معنای مثبتی از زندگی را اشاعه می‌دهد و نتیجه آن می‌تواند رضایت از زندگی همراه با امیدواری مردم باشد.

برپایی جشن‌های نوروزی

مهوش کمالی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمسار نیز در سخنانی هدف از برگزاری جشن‌های نوروزی را افزایش شادابی و نشاط در مردم، احیا و زنده نگاه داشتن آئین‌های نوروزی در استقبال از بهار و نوروز باستانی اعلام کرد و گفت: جشن نوروز گاه از ۲۵ اسفند ماه به مدت پنج روز با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا است و موضوع آن نیز حرکت کاروان شادی از میدان امام (ره) تا میدان شهدای گرمسار به همراه اجرای تئاتر خیابانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن‌ها، ایجاد روحیه شاد و نشاط برای شهروندان گرمساری است، تاکید کرد: برپایی جشن نوروزی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری در زمینه‌های موسیقی، اجرای نمایش توسط هنرمندان ممتاز کشوری در بومی از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود همچنین جشن نوروز گاهی گرمسار نیز در محوطه باغ موزه علم و صنعت این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 5449458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha