۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۲۶

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان:

۱۵۳۱ واحد آموزشی لرستان فاقد سیستم‌ گرمایشی استاندارد هستند

۱۵۳۱ واحد آموزشی لرستان فاقد سیستم‌ گرمایشی استاندارد هستند

خرم آباد- مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: در حال حاضر هزار و ۵۳۱ واحد آموزشی در استان فاقد سیستم‌ گرمایشی استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر غفوری نژاد عصر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی یک واحد آموزشی ۱۸ کلاسه در خرم آباد ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و به خصوص میلاد حضرت مهدی (عج)، گفت: امروز مفتخر هستیم که در چنین روز فرخنده و مبارکی که به نام حضرت مهدی (عج) مزین شده است، ساخت یک واحد آموزشی ۱۸ کلاسه دیگر را در جایی آغاز کنیم که پیش تر نیز به نام همین امام همام مزین شده است...

وی در ادامه ضمن یادآوری دستاوردهای اداره کل نوسازی مدارس در بحث ایجاد فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی، افزود: از سال ۱۳۹۸ تا کنون هزار و ۸۴۱ واحد آموزشی در قالب سه هزار و ۷۰۱ کلاس درس با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و البته علی رغم تلاش‌های شبانه روزی همکاران بنده، تا استاندارد سازی تمام مدارس استان فاصله زیادی داریم به نحوی که هم اکنون بیش از هزار و ۵۳۱ واحد آموزشی با دو هزار ۸۰۱ کلاس درس فاقد سیستم‌های استاندارد گرمایشی هستند و ما امیدواریم در سال آینده بتوانیم ۶۰۰ کلاس درس از این میزان را نیز استاندارد سازی کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه تصریح کرد: هم اکنون روند اجرای ۱۷۶ واحد آموزشی، تربیتی، ورزشی در قالب ۶۷۸ کلاس درس با اعتبار کلی ۳۳۰ میلیارد تومان در لرستان در دست اجرا است که با اتمام این طرح‌ها، بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع به سرانه فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

غفوری نژاد ضمن تقدیر از همه خیرین ارجمند مدرسه ساز، عنوان کرد: در سال جاری که روزهای پایانی آن را شاهد هستیم، مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان توانست با رشد جذب اعتبارات ۳۰۰ درصدی خیرین مدرسه ساز نسبت به سال پیش، رتبه دوم کشوری را در بین تمام مجامع خیرین مدرسه ساز کشور را به خود اختصاص دهد و این نمود بارز دغدغه خیرین است تا کمبودهای آموزشی دانش آموزان مناطق محروم لرستان را مرتفع کنند.

وی در ادامه گفت: با کمک خیرین مدرسه ساز در سال جاری ۱۰۷ واحد آموزشی در قالب ۳۲۸ کلاس درس را اجرا و در اختیار دانش آموزان قرار دادیم که به طور میانگین، حدوداً در هر روز توانسته ایم یک کلاس درس را به دانش آموزان عزیز لرستانی تقدیم کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: در راستای کنگره بزرگداشت شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستانی، از ۱۰۷ مدرسه‌ای که در سال جاری افتتاح شده اند ۵۰ مدرسه به نام شهدای سرافراز اسلام مزین شده اند.

بنا بر این گزارش، در هنرستان فنی ولی عصر (عج) که بزرگترین هنرستان فنی غرب کشور نیز است، هفت رشته فنی تدریس می‌شود و یک واحد آموزشی ۱۸ کلاسه دیگر با دو هزار و ۵۳۲ متر مربع زیر بنا نیز در این هنرستان احداث خواهد شد.

کد خبر 5449652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha