۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

دستگاه‌ها راه حل مشکلات کشوررا از شرکت‌های دانش بنیان مطالبه کنند

دستگاه‌ها راه حل مشکلات کشوررا از شرکت‌های دانش بنیان مطالبه کنند

قزوین - رئیس جهاد دانشگاهی قزوین با بیان اینکه حل مشکلات کشور باید به شرکت‌های دانش بنیان سپرده شود، گفت: دستگاه‌ها راه حل مشکلات کشور را از شرکت‌های دانش بنیان مطالبه کنند.

فرشاد پیله چی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار کرد: برای رشد اقتصادی کشور فاکتورهای مختلفی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و رشد علم در دنیای امروز توجه به تکنولوژی‌های جدید و حل نیازهای کشور از طریق شرکت‌های دانش بنیان، موضوعی استراتژیک و اجتناب ناپذیر است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: برای اینکه مجموعه‌های دانش بنیان ایجاد شده و رشد و توسعه پیدا کنند باید چرخه اقتصادی داشته باشند و بدون شک در این بین توجه به اقتصاد دانش بنیان واجب و ضروری است.

وی عنوان کرد: در دنیای امروز کشورهای پیشرفته برای رشد اقتصادی و نیازهای کشور توجه ویژه ای به مجموعه‌های دانش بنیان می‌کنند تا بتوانند مشکلات را از این طریق حل کنند.

پیله چی بیان کرد: امروز این مجموعه‌های دانش بنیان خط مشی گذار و گرداننده دنیا شده‌اند و ما هم باید در کشورمان این فرهنگ را جا انداخته و توجه ویژه ای به بحث مجموعه‌های دانش بنیان و اقتصاد آنها و تأثیر بر اقتصاد داشته باشیم تا در آینده نزدیک در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راهکار عملیاتی حمایت ویژه توسط متولیان این کار در کشور است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری با دقت نظری که داشتند به عنوان دستور کار این موضوع را مطرح کرده‌اند، باید از این پس برای سرعت و رشد مناسب، همه دستگاه‌ها راه حل موضوعات و مسائل خود را از مجموعه‌های دانش بنیان مطالبه کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین ادامه داد: دستگاه‌های متولی حوزه دانش بنیان با تمرکز بر رشد این مجموعه‌ها باید سعی کنند حل مشکلات کشور را به این شرکت‌ها بسپرند تا آنها یک راه حل پیدا کنند.

وی در پایان یادآور شد: توجه به مجموعه‌های دانش بنیان و حل نیازهای کشور از طریق این مجموعه‌ها امری بدیهی در آینده کشور است و ما نیز باید جا نمانده و فکری جدی برای آن بکنیم.

کد خبر 5451879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha