۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

۱۳۷ برنامه نوروزی برای گردشگران اصفهان پیش بینی شده است

۱۳۷ برنامه نوروزی برای گردشگران اصفهان پیش بینی شده است

اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۳۷ برنامه فرهنگی برای آشنایی مسافران نوروزی با میراث ملموس و ناملموس نیاکان‌مان در استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی در حاشیه رالی خودروهای قدیمی در مسیر پل‌های تاریخی و چهارباغ عباسی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این رالی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هم‌زمان با برگزاری برنامه نوروزگاه اصفهان، برای اولین بار در شهر برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در این برنامه ۳۵ خودروی قدیمی که سال ساخت آن‌ها از سال ۱۹۵۲ تا سال ۱۹۷۲ میلادی شرکت دارند. این خودروها مسیری را به طول سه کیلومتر در حاشیه شمالی زاینده‌رود از پل خواجو تا سی‌وسه‌پل را طی کردند و سپس به مدت سه ساعت، مسیر چهارباغ عباسی را گذرانده و در انتهای مسیر برای بازدید مسافران نوروزی، این خودروها در محل مشخصی توقف کردند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان اصفهان برگزار کننده این رالی را مجموعه‌ای مردم‌نهاد زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: توافقات لازم برای در اختیار قرار دادن دفتری در راستای ادامه فعالیت‌های فرهنگی آنها انجام شده است. از طرفی ۷۲ پایگاه رویداد فرهنگی نوروزگاه در پهنه استان پهناور اصفهان پیش بینی شده و این رویداد نوروزی از ٢٩ اسفند آغاز و تا ١٣ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: در این پایگاه‌ها بیش از ۱۳۷ برنامه فرهنگی شامل معرفی اقوام، آداب و رسوم، پوشاک، میراث ارزشمند ناملموس و خوراک در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود. این تلاش‌ها برای آشنا کردن مسافران با میراث ملموس و ناملموس ارزشمند نیاکان ما است تا هم‌وطنانی که استان اصفهان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، سفری لذت‌بخش همراه با آگاهی بخشی را پس از دو سال جولان ویروس کرونا تجربه کنند.

کد خبر 5452160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha