۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰

کارشناس هواشناسی:

توفانِ گردوخاک شرق اصفهان را در می‌نوردد

توفانِ گردوخاک شرق اصفهان را در می‌نوردد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی فردا پنجشنبه نیمه شرقی استان را در می نوردد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک به افزایش غبارآلودگی هوا، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد، افزود: آسمان بسیاری از مناطق تا روز جمعه پنجم فروردین ماه، کمی ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌های رگباری پراکنده روز پنجشنبه در غرب و شمال استان انتظار می‌رود، خاطر نشان کرد: بیشترین میانگین بارشی شبانه روز گذشته در سطح استان از فریدون شهر با ۱.۸ میلیمتر و خوروبیابانک یک دهم میلیمتر بوده است و فردا دامنه بارش‌ها شهرهای بیشتری را در غرب استان در بر می‌گیرد.

هنرمند با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5452419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha