۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کردند

بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در ایام نوروز امسال تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب گویلیان روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، بناها، محوطه و تپه‌ها، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اعلام کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه سال جاری، ۵۵ هزار و ۶۰۱ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

گویلیان افزود: این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه کُرد سنندج در بین جاذبه‌های تاریخی استان با ۱۹ هزار و ۲۵۲ بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است.

گویلیان اظهار داشت: کاخ موزه خسروآباد با ۱۳ هزار و ۹۶۱ نفر و موزه سنندج با پنج هزار و ۸۴۵ نفر نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران قرار دارند.

وی افزود: آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهار هزار و ۳۴۰ نفر، مسجد جامع سنندج سه هزار و ۳۸۸ نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و ۱۸۰ نفر، غار باستانی کرفتو ۲ هزار و ۳۸۸ نفر و تپه باستانی زیویه نیز ۲ هزار و ۷۵ نفر بوده است.

کد خبر 5457198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha