۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی برای تحقق عدالت در جامعه

ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی برای تحقق عدالت در جامعه

تبریز- امام جمعه تبریز بر ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی برای تحقق عدالت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز گفت: اگر کسانی از امتیازات بی جا و انحصاری استفاده می‌کنند بطوری که همه نتوانستند از آنها به طور یکسان استفاده کنند، این عین فساد است.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: ۱۲ فروردین روز تحقق مردم سالاری دینی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم با ۹۸.۸ درصدی علاقه خود را به این نظام ثابت کردند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی می‌تواند دانشگاه ملت سازی و به طبع آن تمدن سازی باشد، گفت: جمهوریت تنها با حضور مردم و مشارکت سیاسی یک ملت تحقق می‌یابد.

آل هاشم همچنین به راهیان نور نیز اشاره کرد و افزود: کاروان‌های راهیان نور دو سال به خاطر کرونا متوقف شده بود. راهیان نور یکی از بهترین راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امسال بیشترین زائران راهیان نور از استان آذربایجان شرقی بود، ادامه داد: این نشان دهنده علاقه مردم آذربایجان به انقلاب اسلامی است.

آل هاشم همچنین گفت: کاروان‌های راهیان نور جریان عظیم فرهنگی است که باعث ماندگاری دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

امام جمعه تبریز ضمن تبیین شعار سال در بیانات رهبر انقلاب گفت: تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی نقش مؤثری دارد و از نهادهای مسئول به منظور سیاست گذاری کلان برای تحقق تولید ملی باید مطالبه صورت گیرد.

وی سپس با اشاره به فرارسیدن ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: روز ۱۳ فروردین روز علاقه به طبیعت و روز مهربانی است. روحانیت هیچ گاه مخالف حضور مردم در طبیعت نیست اما خواسته ما رعایت موازین شرعی است.

آل هاشم افزود: مردم می‌خواهند در فضایی آرام در طبیعت حاضر شوند و کنار یکدیگر در طبیعت آرامش پیدا کنند اما کسانی مثلاً با بلند کردن صدای خودرو اخلال ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ادامه داد: تأمین کالاهای اساسی مردم برای ماه رمضان ضروری است، در رابطه تهیه مرغ، گوشت، خرما و برنج در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم.

کد خبر 5457208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha