۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

رئیس میراث فرهنگی سردشت:

۱۲ منطقه سردشت در سامانه جامع گردشگری کشور ثبت شد

۱۲ منطقه سردشت در سامانه جامع گردشگری کشور ثبت شد

سردشت-رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت: ۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این شهرستان در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری کشور به ثبت رسید.

صلاح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در راستای جذب مسافر و گردشگران از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور و تسهیل و تسریع حضور گردشگران و مسافران به مناطق گردشگری، هشت منطقه بکر و طبیعی، یک دهنه پل و گرمابه تاریخی، یادمان‌های دوران دفاع مقدس و بازارچه‌های مرزی این شهرستان در سامانه جانا ثبت شدند.

وی افزود: آبشار شلماش و رزگه، چشمه آب معدنی گراوان و چشمه گروی کوزه، جنگل و سد سردشت، طبیعت اطراف روستای مرزی بیوران، دشت وزینه، پل تاریخی قلاتاسیان و گرمابه بیستون از جمله این مناطق هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت با اشاره به اقدامات زیرساختی برای جذب گردشگران اضافه کرد: در این شهرستان ۱۴ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که از این تعداد هشت اقامتگاه فعال و مابقی در حال اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی و فعالیت هستند االبته این اقامتگاه‌ها قبلاً در سامانه جانا به ثبت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه جانا که با هدف الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای مرتبط با مجوزهای تأسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات حوزه گردشگری به صورت برخط، توسط وزارت میراث فرهنگی راه‌اندازی شده که مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می‌توانند اطلاعات لازم از مناطق مورد نظر خود را قبل از آغاز سفر دریافت کنند.

کد خبر 5458068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha