۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹

رئیس اداره میراث فرهنگی تکاب:

۷۰۰۰ گردشگر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

۷۰۰۰ گردشگر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

ارومیه - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار گردشگر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر مطلوبی، در این زمینه با بیان اینکه میراث جهانی تخت و زندان سلیمان هر ساله در سطح استان پذیرای بیشترین تعداد مسافران نوروزی است، افزود: امسال طبق آمارها ۴۵ هزار مسافر نوروزی در تکاب تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش قابل توجه مسافران است.

وی ادامه داد: همچنین ۹ هزار نفر از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تکاب از جمله آبشار قینرجه، چملی‌گول، پل ساروق، قلعه سردار افشار، مسجد جامع، مسجد روستای اغول‌بیگ و بقعه ایوب انصار بازدید کرده‌اند.

مطلوبی اظهار کرد: ۴۰ درصد از کل فروش بلیط مجموعه‌های تاریخی و موزه‌های آذربایجان‌غربی در ایام عید نوروز امسال مربوط به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان است.

وی با اشاره به افزایش سطح نظارت از مکان‌های اقامتی و تفریحی تکاب در ایام عید نوروز ادامه داد: امسال برای اولین بار اماکن اقامتی تکاب با تمام ظرفیت خود فعالیت کردند و مهمانان این شهرستان در همه روزهای تعطیلات عید در ۲ باب هتل و هفت واحد بوم گردی با ۳۸۰ نفر ظرفیت اقامت داشتند.

مطلوبی با بیان اینکه برای اولین بار در عید نوروز امسال سکه‌های دوره ساسانی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان نیز به نمایش درآمد، افزود: راه اندازی غرفه‌های صنایع دستی، مردم شناسی و غذاهای سنتی، ساماندهی سوئیت‌ها و اقامتگاه‌ها، برگزاری جشن نوروزگاه به مدت پنج روز، نمایش آئین‌های سنتی منطقه از جمله تکم گردانی و اجرای موسیقی محلی آشیقی از مهمترین اقدامات و تلاش‌های ستاد خدمات سفر و مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب برای افزایش گردشگران و بازدیدکنندگان از محوطه‌های تاریخی از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان محسوب می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با بیش از ۱۸۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و داشتن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار سازمان یونسکو یکی از مقاصد گردشگران نوروزی به شمار می‌رود.

کد خبر 5458802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha