۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

رئیس کل دادگستری فارس خبرداد؛

تحقق ۷۵ درصدی اهداف سند تحول قضایی در دادگستری فارس

تحقق ۷۵ درصدی اهداف سند تحول قضایی در دادگستری فارس

شیراز- رئیس کل دادگستری استان فارس از تحقق ۷۵ درصدی اهداف سند تحول قضایی در دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار اعضای شورای قضائی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز بر هدف گذاری مجموعه قضائی استان در راستای اجرای شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان دستگاه قضائی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دادگستری فارس خیز بلندی در راستای ارائه بهتر خدمات الکترونیک قضائی و دادرسی‌های آنلاین و بدون کاغذ برداشته است، گفت: در سال جاری ارائه این خدمات را توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اغلب حوزه‌های قضائی استان رسیدگی‌های کیفری خود را در قالب ارتباطات آنلاین با زندان‌های استان انجام می‌دهند، گفت: در تلاشیم تا این روند به پرونده‌های حقوقی نیز تسری یابد و طرفین پرونده‌های حقوقی نیز به صورت آنلاین در جلسه‌های دادرسی حضور یابند.

رئیس شورای قضائی استان فارس به دستیابی استان فارس به رتبه اول پژوهش در بین دادگستری‌های سراسر کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دادگستری فارس در ۱۵ شاخص تعیین شده در امر پژوهش حائز رتبه اول شده است بیان کرد: دادگستری فارس از وجود قضات با دانش فراوانی بهره می‌برد که همین امر باعث شده است که آرا به صورت متقن و مستدل صادر شود.

وی همچنین به تدوین برنامه‌هایی در زمینه نخبه گزینی قضات نیز اشاره و تصریح کرد: این موضوع از جمله تأکیدات ریاست قوه قضائیه در قالب سند تحول دستگاه قضائی است که استان فارس این موضوع را با جدیت دنبال کرده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به تحقق ۷۵ درصدی سند تحول قضائی و اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ در مجموعه قضائی فارس اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی در سند تحول رفع اطاله دادرسی است که این محور مهم و اساسی با همت و تلاش قضات و کارکنان محقق شده است.

حجت الاسلام موسوی همچنین از صلح و سازش ۴۳ درصدی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و پیشتازی استان فارس در صلح و سازش پرونده‌های قصاص در ۸ سال اخیر را حاصل نفوذ کلام متنفذین و ریش‌سفیدان و روحیه گذشت و بخشش مردم استان فارس خواند.

این مقام ارشد قضائی استان فارس همچنین با بیان اینکه روحیه فسادستیزی و برخورد قاطع با مفسدان در استان فارس باعث شده است یکی از دادگستری‌های برتر در این خصوص باشیم گفت در سال جاری نیز در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه موضوع مبارزه با فساد با جدیت دنبال خواهد شد.

کد خبر 5460984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha