۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳

فرماندار شهرستان رزن تاکید کرد؛

تعیین تکلیف مساکن مهر نیمه تمام دمق/۷۶ درصد روستاها بهسازی میشوند

تعیین تکلیف مساکن مهر نیمه تمام دمق/۷۶ درصد روستاها بهسازی میشوند

همدان- فرماندار شهرستان رزن گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که واحدهای مسکونی مسکن مهر شهر دمق نیمه تمام رها شده که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، گرانی زمین در روستاها را یکی از چالش‌ها مهم مردم عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل و افزایش زمین به محدوده روستاها، طرح هادی در ۵۵ روستا بازنگری خواهد شد.

وی افزود: مشکل گرانی زمین در شهر رزن نیز مشهود هست که در راستای حل این مشکل ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر رزن اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان رزن، از بهسازی ۷۶ درصد روستاهای این شهرستان در فاز اول و دوم خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با مشارکت مردم در قالب خودیاری و اعتبارات ملی در روستاهایی که جدول گذاری و آماده سازی برای آسفالت ریزی معابر انجام شده، به همکاری بنیاد مسکن آسفالت ریزی را در این روستاها آنجام دهیم.

این مسئول در ادامه، با اشاره به محرومیت شهرستان رزن بیان کرد: باید پرداخت تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن در شهرستان رزن تسهیل یابد.

فرماندار رزن یکی از چالش‌های مهم شهر دمق را عدم واگذاری واحدهای مسکونی مسکن مهر این شهر به متقاضیان عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که واحدهای مسکونی مسکن مهر شهر دمق نیمه تمام رها شده که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به زودی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در رزن تأمین می‌شود

در ادامه این جلسه، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر رزن بالغ بر یک هزار و ۶۷۸ نفرثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۵۷ نفر واجد شرایط این طرح شناسایی شده است

مسعود رضایی افزود: به زودی عملیات ساخت واحد مسکونی در قالب ۳ گروه در ۵۰ قطعه زمین برای ۱۵۰ نفر در شهر رزن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر دمق هم تا به امروز ۱۰۶ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که به زودی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی تأمین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در راستای توسعه فضای روستاها بازنگری طرح هادی انجام می‌شود، یادآور شد: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن، تأمین زمین برای مسکن در روستاها است بدین ترتیب، در این راستا قرار است تا در روستاهای که مشکل کمبود زمین وجود دارد، مالکین زمین‌های موجود در طرح هادی را شناسایی و با توافقی که با مالک انجام می‌شود بر اساس طرح تفکیکی زمین تفکیک شود و درصدی در اختیار مالک و درصدی هم برای توسعه خدمات روستا اختصاص خواهد یافت.

رضایی ادامه داد: در این طرح زمین‌هایی به مردم واگذار می‌شود که معیشت محور بوده و بر اساس ظرفیت‌های اشتغال این روستا زمین‌ها در ابعاد بزرگ واگذار می‌شود.

کد خبر 5461565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha