۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

روایت دوچرخه سوار بیرجندی/ رکاب زنی از تهران تا طبس

روایت دوچرخه سوار بیرجندی/ رکاب زنی از تهران تا طبس

بیرجند- عضو جوان هلال احمر خراسان جنوبی با حمایت های این جمعیت مسیر هزار کیلومتری تهران تا طبس را طی ۱۰ روز رکاب زنی کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حسن خراشادی زاده عضو جوانان هلال احمر خراسان جنوبی که حدود ۱۷ سال است بیش از ۲۰ هزار کیلومتر را با دوچرخه سفر کرده، قرن جدید را با حمایت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای پیمودن مسافت هزار کیلومتری تهران تا طبس را با دوچرخه آغاز کرد.

او به دوچرخه سواری بسیار علاقه مند است. با دوچرخه معمولی هم ساعت‌ها خارج از شهر بیرجند رکاب زده است و دوچرخه سواری حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۳ بعد از آشنایی با گروه دوچرخه سوار بیرجندی آغاز کرد.

اولین سفر

یک سال بعد اولین سفرش را با دوچرخه انجام داد و سال ۱۳۸۵ گواهی نامه بین‌المللی سایت توریست را دریافت کرد. سال ۱۳۹۵ جرقه اولیه رکاب زدن در کویر نهبندان به ذهنش خطور کرد و برای انجام آن تمرین‌های خاصی را انجام داد که تا آن لحظه انجام نداده بود.

سرانجام به این آرزویش در ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ رنگ واقعیت بخشید و مسافت بیش از ۱۲ کیلومتری را در زمان هفت ساعت و۱۵ دقیقه در سرزمین کویری نهبندان رکاب زد تا رکوردی را به نام خود با همکاری مدیر پایگاه جهانی لوت و هلال احمر استان ثبت کند.

به گفته خراشادی زاده هرچند این رکوردش را ثبت ملی کرده است اما با وجود مکاتبه و پرداخت هزینه زیاد رکوردش تا کنون در گینس ثبت نشده است.

روایت دوچرخه سوار بیرجندی/ رکاب زنی از طبس تا تهران

سفر چهار هزار کیلومتری برای جشن ازدواج

این عضو جوانان هلال احمر خراسان جنوبی که حدود ۱۷ سال است با سفر با دوچرخه که سبک خاصی از سفر است بیش از ۲۰ هزار کیلومتر را پیموده است و سال ۱۳۹۳ چهار هزار کیلومتر را در هشت روز با همسرش برای جشن ازدواج رکاب زده است.

خراشادی زاده که تابستان ۱۳۹۳ با دوچرخه مسیر ۱۸ استان کشور را با آغاز آن از پاسارگاد و صعود به قله‌های دنا، سبلان و دماوند رکاب زده است در شروع قرن جدید

از یک تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ مسیر کویری تهران تا طبس را با هدف ترویج عملی دوچرخه سواری با حمایت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی رکاب زد که به گفته خودش بازخوردهای خوبی در طول مسیر داشته است.

حمایت‌های هلال احمر

وی می‌گوید: در این سفر هزار کیلومتری از گرمسار، سمنان، دامغان، معلمان، جندق و… گذشته و در نهایت سفرش را به طبس ختم کرده است.

خراشادی ادامه داد: بعد از مکاتبه رئیس کانون جهانگردی و اتومبیل رانی استان در این زمینه و طرح آن در جلسه ستاد خدمات سفر استان، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی آمادگی هلال احمر را برای حمایت از انجام این سفر با دوچرخه را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هلال احمر خراسان جنوبی همکاری‌های بسیار خوبی برای انجام این سفر با دوچرخه در زمینه اسکان در طول مسیر، پشتیبانی‌های امنیتی و امدادی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه این سفرها را با دوچرخه توریستی انجام می‌دهم و با کمی تغییرات در دوچرخه ورزشی می‌توان با آنها هم سفر کرد، اضافه کرد: در سفر با دوچرخه که نوع خاصی از سفر است گاهی توجه کسانی که با اتومبیل سفر می‌کنند به من جلب می‌شود و سوال‌هایی هم در این خصوص می‌پرسند.

به گفته وی انجام این کار سبب افزایش انرژی مثبت برای طی بقیه مسیر می‌شود.

روایت دوچرخه سوار بیرجندی/ رکاب زنی از طبس تا تهران

خراشادی زاده درباره وسایلی که در این سفرها به همراه دارد، می‌گوید: اینکه چه وسایلی با خود در سفر با دوچرخه به همراه داشته باشم بستگی به منطقه و فصل انجام سفر دارد اما چادر، کیسه خواب، وسایل خوراک‌پزی، آب اضافه، پوشاک فصل و لوازم یدکی دوچرخه و لوازم عکاسی از جمله وسایلی است که به همراه دارم.

وی با بیان اینکه وزن این وسایل در سفر انفرادی با دوچرخه بین ۴۰ تا ۴۵ کیلو گرم و در سفرهای زمستانی حدود ۶۰ کیلوگرم است، تصریح کرد: برنامه‌های زیادی برای انجام در داخل و ثبت رکورد در خارج از کشور در ذهن دارم که انجام آنها نیاز به تأمین مالی دارد.

وی با یادآوری این نکته که قبل از کرونا برای ثبت رکوردی پی گیری هایی را از طریق بخش خصوصی انجام دادم که با شیوع کرونا عملی نشد، اظهار داشت: برای تأمین مالی این سفرها روی بخش دولتی نمی‌توان حساب کرد و بخش خصوصی هم به دلیل مشکلات اقتصادی موجود کمتر تمایل به حمایت از انجام این نوع کارها دارد.

کد خبر 5462884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha