۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳

استاندار مازندران:

مسجد پایگاه بزرگ اسلام و انقلاب است/توقف رشد جمعیت در مازندران

مسجد پایگاه بزرگ اسلام و انقلاب است/توقف رشد جمعیت در مازندران

ساری- استاندار مازندران از مساجد به عنوان پایگاه بزرگ اسلامی و انقلابی یاد کرد و توجه ویژه برای حل مشکلات فراروی را مهم دانست و گفت: نوسازی امکانات و تجهیزات مساجد الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر شنبه در شورای اداری امور مساجد استان با تسلیت شهادت دو روحانی مساجد در حرم رضوی به دست عوامل تکفیری اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد افول جریان وهابیت و تکفیری در منطقه باشیم.

وی از سردار سلیمانی به عنوان فرمانده شجاع جبهه مقاومت مقابل جریان تکفیری یاد کرد و افزود: امیدواریم شاهد افول جریان تکفیری در منطقه باشیم.

وی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان از مساجد به عنوان پایگاه بزرگی برای اسلام و انقلاب یاد کرد و گفت: نقش مرجعیت و قدرت معنوی مسجد و تبدیل شدن آن به پایگاه جریان مختلف دینی و مذهبی ضرورت توجه بیشتر را طلب می‌کند.

استاندار مازندران تاکید کرد: هرچه قدر نسبت به مساجد کم توجه باشیم باید مقابل مسائل و هجمه‌های فرهنگی تسلیم شویم و اگر امروز شاهد پدیده‌های نوظهور در جامعه هستیم یکی از دلایل کم رنگ شدن نقش مساجد است.

حسینی پور یادآور شد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس مساجد به عنوان پایگاهی مهم بودند و اساس مدیریت دفاع مقدس در مساجد شکل گرفت و توانستیم این جنگ تمام عیار را پیش بریم ولی امروز مقابل جنگ اقتصادی دشمن برخی مواقع دچار مشکل شدیم زیرا نقش ممتاز مسجد را ندیده‌ایم.

استاندار مازندران یادآور شد: رویکردهای ما در حوزه نماز و مسجد منفعلانه است در حالی که باید مسجد در صدر فعالیت مدیران باشد اما اکنون از این پایگاه مهم در جامعه غفلت شده است.

وی ادامه داد: مازندران به شدت در معرض تهاجم فرهنگی بوده ورشد جمعیت استان در خطرناک‌ترین وضعیت قرار دارد از این رو افزایش جمعیت غیربومی به استان به شدت گسترش یافته است و شاهد مهاجرت بی رویه هستیم.

وی توقف رشد جمعیت و افزایش مهاجرت را از جمله آسیب‌ها بیان کرد و نوسازی امکانات و تجهیزات مساجد رادر استان الزامی و نیازمند برنامه ریزی دانست.

کد خبر 5462922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha