۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کیفیت هوای مرکز و جنوب آذربایجان غربی ناسالم شد

کیفیت هوای مرکز و جنوب آذربایجان غربی ناسالم شد

ارومیه - معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت هوای شهر ارومیه و شهرهای جنوب استان ناسالم گزارش شده است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اثر ورود پدیده گرد و خاک از کشورهای همسایه کیفیت هوای ارومیه و شهرهای جنوب استان ناسالم است، افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی ادامه داد: با توجه به ورزش باد و خیزش گرد و غبار در کشورهای همسایه و ورود این توده به غرب کشور وضعیت کیفیت هوا در جنوب استان ناسالم برای تمامی گروه‌ها است و آلاینده معیار ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون است.

موسوی توصیه کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است و باید جزو اولویت شهروندان سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

هم اکنون ۱۰ ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و فعال است.

از این ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، پنج ایستگاه در شهر ارومیه قرار دارد و در شهرهای خوی، سلماس، بوکان و سردشت نیز هر کدام یک ایستگاه دایر شده و یک ایستگاه سنجش نیز در حاشیه دریاچه ارومیه نصب شده است.

کد خبر 5465456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha