۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تأکید امام جمعه پرند بر شناسایی علت بوی نامطبوع در این شهر

تأکید امام جمعه پرند بر شناسایی علت بوی نامطبوع در این شهر

رباط کریم- امام جمعه رباط کریم بر شناسایی علت استشمام بوی نامطبوع در این شهر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی زرومی در گفتگو با خبرنگار مهر بر شناسایی علت استشمام بوی نامطبوع در پرند تأکید کرد و خواستار پیگیری جدی این موضوع در سطوح مختلف شد.

امام جمعه پرند با اشاره به برخی مشکلات این منطقه گفت: یکی از مشکلاتی که مردم این منطقه با آن مواجه هستند بوی بد و متعفن فاضلاب است. این بوی بد در ساعات مختلف در سطح شهر پخش می‌شود و برای مردم بسیار آزار دهنده است.

وی افزود: متأسفانه اهالی شهر جدید پرند چند روزی است که در ساعاتی از شب و روز با استشمام بوی نامطبوع در منطقه روبه‌رو هستند و پیام‌های بسیاری از شهروندان به دست بنده می‌رسد که از بوی بد اعتراض می‌کنند و مسؤلان اداره آبفا و محیط‌زیست هنوز به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده‌اند.

کاظمی زرومی خاطرنشان کرد: سال گذشته پیگیری‌هایی در خصوص بوی بد پرند صورت گرفت؛ اما به نتیجه نرسید، حتی دفتر امام جمعه هم این موضوع را به صورت جدی دنبال کرد، تا اینکه در هفته گذشته این موضوع را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردم، از این‌رو از مسئولان سازمان آب و فاضلاب و محیط زیست خواستم که پای کار بیایند و منشأ آن را بیابند. البته طی روزهای گذشته بنده با حضور مدیران شهر، رئیس شورای شهر، رئیس آبفا، محیط زیست و سایر مسئولان در این محل حضور یافتیم، از این‌رو به صورت میدانی موضوع مورد بحث و بررسی مسئولان قرار گرفت و قرار شد این موضوع با کار کارشناسی بیشتری پیگیری شود.

وی تصریح کرد: البته بیش از این برخی کارشناسی‌ها به صورت کلی صورت گرفته بود و مسئولان وقت اظهارنظرهای در این زمینه داشتند که به نتیجه نرسیدند، در آن گزارش ۲۳ درصد مقصر بوی بد ناشی از عملکرد آب و فاضلاب و گاوداری‌های اطراف شناخته شد، باوجود اثبات این موضوع بوی بد به وسیله رانتی که داشتند، اما مانع فعالیت این دو مسئله نشده‌اند.

امام جمعه شهر پرند با بیان اینکه یک نقطه دیگر هم در روزهای اخیر به عنوان بوی بد متعفن شناخته شده است، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان مدعی شده‌اند که ممکن است آب و فاضلاب شهریار هم در این بوی بد شریک باشد، البته طبق کار کارشناسی هم‌اینک دلیل این بوی بد متعفن، بخشی ناشی از زباله‌های دپو شده اطراف شهر، بخشی ناشی از پسماند نیروگاه اطراف، بخشی ناشی از ورود آب و فاضلاب شهریار به ۳۰ کیلومتر پس از پرند است.

وی با بیان اینکه امروز نیاز است تا به صورت دقیق و جهادی موضوع بوی نامطبوع در شهر پرند پیگیری شود تا به نتیجه برسد، تأکید کرد: این بوی متعفن، وضعیت نامطلوبی را در شهر حاکم کرده است، به همین منظور فرماندار پرند، مدیریت محیط زیست استان تهران را دعوت کردند تا در یک بازده زمانی مرکز این بوی بد شناخته شود و نسبت به آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

کد خبر 5469250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      استانداری تهران و فرمانداری رباط کریم به طور کل شهر پرند را فراموش کرده اند این شهر گرانی اجناس نبود سیستم حمل و نقل شهری نبود میوه و تره‌بار نبود زیر ساخت های مختلف شهر پرند نه امنیت دارد نه ایمنی دارد.شهرا سرشار از گرانی هست متاسفانه شهر در بدترین حالت ممکن اداره و مدیریت می شود گرانی نبود رفاه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      ایران خبر برای فروردین 1401 هستش. الان فروردین 1402 هستیم یعنی یک سال گذشته و همچنان مشکل بوی متعفن موجود در پرند برطرف نشده. مسئولین ما عادت کردن که فقط جلسه بذارن حرف بزنن ولی عمل نکنن. آخه پیدا کردن منشا بو انقدر کار سختیه؟