۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲

استاندار کرمانشاه:

مساجد کرمانشاه براساس سند راهبردی نیازمند ساماندهی است

مساجد کرمانشاه براساس سند راهبردی نیازمند ساماندهی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مساجد باید محل رجوع مردم باشد، گفت: مساجد استان کرمانشاه براساس سند راهبردی نیازمند ساماندهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی و هماهنگی مساجد استان کرمانشاه که امروز با حضور امام جمعه کرمانشاه و آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد؛ به ضرورت ایجاد زمینه‌ای برای اداره مسجد با مشارکت مردم اشاره و اظهار کرد: مساجد باید به پایگاه‌های بصیرت افزایی برای جهاد تبیین و محلی مورد اعتماد و امن برای حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

وی افزود: باز بودن مساجد برای مراجعه مردم و خواندن نماز در طول روز از جمله مطالبات مردم است و باید با برنامه ریزی این اقدام صورت گیرد و زمینه جذب جوانان را در این محیط معنوی و فرهنگی فراهم کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد کرد: مساجد برای ایفای نقش بیشتر خود نیاز به تحول و ساماندهی دارند و وضعیت کنونی مساجد در شأن مردم مؤمن کرمانشاه نیست.

بهمن امیری مقدم بیان کرد: ساماندهی مساجد استان کرمانشاه کار بسیار ارزشمندی است اما آنچه که مشاهده می‌شود مساجد استان به تلاش و جدیت بیشتر برای ساماندهی بر اساس سند راهبردی نیاز دارند.

وی ادامه داد: بعضی از مساجد مانند مساجد بین راهی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و با عنایت به اینکه کرمانشاه میزبان زوار و محل تردد این عزیزان به عتبات عالیات است لزوم ساماندهی این گونه مساجد بیشتر احساس می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: وضعیتی که در سطح مساجد استان کرمانشاه به ویژه مساجد بین‌راهی استان دیده می‌شود در شأن مردم کرمانشاه نیست.

بهمن امیری مقدم با اشاره به شور و علاقمندی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان استان کرمانشاه برای حضور در مساجد، گفت: در بازدیدهایی که از برخی از مساجد استان کرمانشاه داشتم واقعاً از این علاقمندی و شعف جوانان استان برای حضور در مساجد بسیار خوشحال شدم اما ضرورت دارد که برای حل مشکلات و ساماندهی مساجد تلاش‌های ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر شهرکی باید حتماً ساخت مسجد به عنوان کتاب فرهنگی در نظر گرفته شود، افزود: از این به بعد هیچ گونه شهرکی ساخته نخواهد شد مگر اینکه ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی آن در نظر گرفته شده باشد و شهرداران در این زمینه باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید برای حفظ نگهداری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد راهکارهای مختلفی تدوین و اجرایی شود و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه ضرورت دارد که برنامه‌های خود را دنبال و پیگیری کنند.

بهمن امیری با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی و فرهنگی بسیار قوی و منسجم برای پیگیری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرها است، گفت: مساجد مکان‌هایی هستند که می‌توانند بر نحوه رفتار و اخلاق افراد در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: مسجد یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است که باید این مکان‌ها همچنان در جامعه تأثیرگذار باشند و کارکرد خود را برای بحث فرهنگ اخلاق و رفتار افراد ایفا نماید.

استاندار کرمانشاه گفت: باید حرمت مساجد را نگه داریم و با در نظر گرفتن فضاهایی برای استراحت و ارائه خدمات بین راهی شاٌن مساجد را حفظ کنیم.

بهمن امیری خاطر نشان کرد: مساجد برای ایفای نقش بیشتر خود نیاز به یک تحول و ساماندهی نیاز دارند که ضرورت دارد همگی با همفکری و همکاری در راستای این مهم برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

وی همچنین بر ضرورت آموزش خُدام مساجد برای برخورد صحیح با نمازگزاران تاکید کرد و افزود: باید هیئت امنای مساجد با دیگر بخش‌های مسجد هماهنگ باشند.

کد خبر 5474335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha