۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴

استاندار گیلان:

پشتیبانی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی در دستور کار قرار دارد

پشتیبانی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی در دستور کار قرار دارد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به کمبودهای مالی هیئت های مذهبی و تشکل های دینی، گفت: حمایت و پشتیبانی از این مجموعه ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست با هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به نقش مهم تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حوزه فرهنگی نباید رها شود.

وی با تأکید بر اینکه فقر فرهنگی زمینه عقب ماندگی جوامع بشری را فراهم می‌کند، گفت: بی عدالتی و تبعیض از عوامل مهم بروز فقر در جوامع است که باید با همدلی و بهره گیری از فرصت‌ها عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه فرهنگی جبران شود.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کمبودهای مالی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی، اضافه کرد: باید اقدامات حمایتی و پشتیبانی از این مجموعه انجام شود.

عباسی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت جهاد تبیین اشاره و تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نقش مهمی در این زمینه می‌توانند ایفا کنند.

وی همچنین به برخی برنامه و اقدامات انجام شده در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه ۷۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در استان وجود دارد، گفت: ۳۰۰ واحد پتانسیل بازگشت به چرخه تولید را دارند.

عباسی با اشاره به صدور ۱۱۴ مجوز بی نام سرمایه گذاری در استان گیلان، تصریح کرد: باید موانع توسعه استان گیلان برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه تسریع در روند ساخت راه آهن رشت- کاسپین و رشت- آستارا از مسئولان ملی درخواست کرده ایم، ادامه داد: امسال شاهد بهره برداری از راه آهن رشت - کاسپین و آزاد راه رشت - قزوین خواهیم بود.

استاندار گیلان با اشاره به معضل پسماند سراوان و واریز ۱۰۰ میلیارد تومان به شکل نقدی به حساب شهرداری رشت، افزود: افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به آغاز فصل زراعی و کمبود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع آبی لازم و ضروری است.

کد خبر 5477182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha