۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۴۳

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

پرهیز از نگاه نمایشی در مسیر توسعه اردبیل

پرهیز از نگاه نمایشی در مسیر توسعه اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: مدیران و مسئولان با پرهیز از اقدامات نمایشی باید در مسیر توسعه استان اردبیل گام‌های جدی برداشته و اجازه ندهند بیش از این راه خطای توسعه استان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در همایش شوراها در آستانه روز شورا در استانداری اردبیل اظهار کرد: امروز همه اعضای شورای شهر و روستاها گله‌مند توسعه‌نیافتگی شهرها، بخش‌ها و روستاها بودند که به نظر می‌رسد در این ۴۰ سال موانع و مشکلاتی وجود داشته و ما راه را در توسعه به خطا رفتیم.

وی تصریح کرد: شایسته است با اجتناب از پیمودن این راه خطا به اصلاح و تغییر نگرش روی آورده و تلاشمان را انجام دهیم تا در همه حوزه‌ها استان اردبیل توسعه پیدا کند.

استاندار اردبیل گفت: یک نمونه از این عقب‌ماندگی‌ها مربوط به توسعه بزرگراه‌هاست که ما تنها استانی هستیم که هنوز با بزرگراه به مرکز کشور متصل نشده و در این شاخص دچار برخی کوتاهی‌ها و قصور هستیم.

عاملی شاخص اقتصادی استان را پایین‌تر از متوسط کشوری توصیف کرد و افزود: در شرایط موجود ما راه به جایی نخواهیم برد و ضرورت دارد تا الگوی مناسب در توسعه استان در پیش گرفته و راه خطای رفته را دوباره نپیماییم.

وی با بیان اینکه با اقدامات نمایشی نمی‌توان آخر و عاقبت استان را به یک سرانجام خوشایند برسانیم، خاطرنشان کرد: ما اگر به دنبال سخنرانی و اقدامات نمایشی باشیم قطعاً از شاخص‌های توسعه عقب می‌مانیم و ضروری است به مانند بسیاری از کشورها اصلاح فرآیند اقتصادی را در پیش بگیریم.

عاملی به تحول اقتصادی در ترکیه و مالزی در چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: به راحتی می‌توان مسیر جدیدی را در ایجاد تحول اقتصادی انتخاب کرد تا به دور از فعالیت‌های نمایشی، حرکت‌ها در مسیر ایجاد تحول به سرانجام برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با پرهیز از نگاه سیاسی باید به توسعه همه‌جانبه استان توجهی جدی کرده و در دفاع از مردم مظلوم و دارای تنگناهای اقتصادی آستین خدمت را بالا زده و با خداوند در این حوزه معامله کرد.

عاملی بیان کرد: متأسفانه کشاورزی این استان، بخش گردشگری و صنعت، تولید ثروت برای مردم و رفاه آنها را به همراه ندارد و بهتر است برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا ما در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به دنبال تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی مردم باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: افرادی که با نگاه تفرقه‌افکنانه به فکر شعارهای محلی و منطقه‌ای بوده و در صدد جدایی مغان از خلخال و سایر شهرها هستند، قطعاً نیت خائنانه دارند و مردم نباید به این شعارها و اقدامات نمایشی باور و توجه داشته باشند.

عاملی تصریح کرد: درد مشترک همه ما توسعه پایدار و همه‌جانبه استان و جبران عقب‌ماندگی‌هاست که در این زمینه شایسته است حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شود تا از مسیر توسعه عقب نمانیم.

وی اولویت توسعه استان را در بخش‌های مختلف با توزیع عادلانه اعتبارات و منابع یادآور شد و گفت: فقر و محرومیت باید از چهره این استان زدوده شود که این کار نیازمند همدلی و هماهنگی بیشتر در حل مشکلات است که ما در سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه تحولی سعی می‌کنیم شرایط مطلوبی را در مسیر توسعه استان به وجود آوریم.

عاملی از شورای استان خواست تا اصلی‌ترین دغدغه اعضای شوراها را در مسیر توسعه استان احصا کرده و برای رفع آنها با همفکری و تعامل مسئولان استانی راهکارهای مناسب را در نظر بگیرند.

استاندار اردبیل افزود: به هیچ وجه اعضای شوراها رقیب مسئولان و مدیران اجرایی نیستند بلکه تلاشمان بر این خواهد بود تا صدور کارت شناسایی اعضای شوراها، بازنگری در طرح‌های تفصیلی و همچنین جذب اعتبارات از منابع مختلف را با توزیع عادلانه مد نظر قرار داده و در استان زمینه پایداری درآمد را برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فراهم کنیم.

کد خبر 5477922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha