۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

امام جمعه جوادآباد:

تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت است

تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت است

ورامین- امام جمعه جوادآباد با اشاره به اینکه امروز همه جهان به اهمیت روز قدس پی برده اند گفت: تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین رضاپور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جوادآباد ضمن سفارش خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری مظهر و نمادی از مجاهد حقیقی در عرصه جهاد تبیین است، آنچه باعث شد که ایشان در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدان داری کند، ویژگی‌های او یعنی اسلام شناسی و زمان شناسی و جریان شناسی و دشمن شناسی کم نظیر او بود.

وی گفت: اولین ویژگی آن شهید این بود که او یک اسلام شناس کامل به همه زوایای اسلام بود و نسبت به اسلام شناخت بسیار کامل داشت، ویژگی دیگر آن بزرگوار شناخت زمان بود، مقتضیات زمان و حتی در برخی از عرصه‌ها جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و ویژگی دیگر آن شهید بزرگوار جریان شناسی او بود. امام جمعه جوادآباد افزود: در هر دوره‌ای عناصر معاند و فاسد، جریان‌های فکری مثل بهایی گری، وهابی گری، صوفی گری یا اسم‌هایی را برای انزوای اندیشه‌های ناب اسلامی راه می‌اندازند تا جوانان را تحت تأثیر قرار دهند، او این جریان‌های نفاق و انحرافی را به خوبی می‌شناخت و با پاسخ گویی عالمانه در مقابل آنها می‌ایستاد و همچنین دشمن شناسی او از ویژگی‌های نگاه تیزبینانه آن بزرگوار بود که آن شهید را در این عرصه جهاد تبیین ممتاز کرده بود.

رضاپور ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهنگیان بخش، بیان کرد: امام (ره) جایگاه معلمی را در ردیف شغل خدا و پیامبر قرار می‌دهد و می‌فرمایند: شما معلمین یک شغل بسیار بزرگ دارید که شغل الله و یک مسؤولیت بسیار بزرگ دارید که همان مسئولیت انبیا است، رهبر عزیز و بزرگوار نیز در بیانی می‌فرمایند: قدرت اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی آن کشور است و این معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی کشورها هستند.

وی با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: روایاتی در اهمیت کارگر عرض می‌کنم که پیامبر عزیز از بوسیدن دست سعد انصاری که براثر کارگری سخت و زبر شده بود، فرمودند: این دستی است که هرگز آتش جهنم به او نمی‌رسد.

خطیب جمعه جوادآباد افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری این احادیث گویای این حقیقت است که مسئله کار و کارگری محدود به زندگی این دنیا نیست بلکه خداوند متعال برای پدیده کار یک جایگاه والایی درست کرده و لذا احترام به کارگر را خدا از ما خواسته است.

رضاپور خاطرنشان کرد: کارگر ستون فقرات اقتصاد کشور است و به نوعی استقلال کشور وابسته به کار و کارگران آن کشور است، لذا سیاست دولت مردان کشور باید به سمت و سویی برود که معلمان عزیز نقش برجسته و مهم تعلیم و تربیت انسان‌ها را دارند و کارگران که ستون فقرات اقتصاد کشور هستند، این قشر بزرگ و مهم کشور دغدغه معیشتی و مسائل اقتصادی را نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه جوادآباد عنوان کرد: همانگونه که می‌دانید بیشترین تحصیل دانشجویان ما در دانشگاه‌ها در مباحث نظری است، طبیعتاً بازار کار لازم برای آنها وجود ندارد و عده زیادی از دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی بیکار می‌شوند، به نظر می‌آید که برای حل این مشکل باید هر منطقه‌ای با توجه نیاز خودش دبیرستان‌های فنی و حرفه ای را داشته باشد که دانش آموزان با تحصیل در دوره‌های دبیرستان حداقل یک حرفه و یا یک شغلی را یاد بگیرند و بعضاً بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان وارد کار بشوند.

وی گفت: در بخش جوادآباد با تلاش مدیران محترم در زمینه‌های دامداری و خیاطی و کامپیوتر، دبیرستان‌های خوبی وجود دارد که دانش آموزانی که استعداد این کارهای عملی را دارند والدین آن‌ها را تشویق به تحصیل در این دبیرستان‌ها کنند که طبیعتاً آینده شغلی بهتری خواهند داشت.

امام جمعه جوادآباد در ادامه اظهار کرد: از حضور باشکوه شما مردم عزیز و بزرگوار در راهپیمایی مهم روز قدس امسال تقدیر و تشکر می‌کنم، زیرا این یک فریضه‌ای است که طبق نقلی پیامبر بزرگوار اسلام فرمودند: کسی که شب را به روز برساند و توجهی به وضعیت مسلمین دیگر نداشته باشد، مسلمان نیست و انسان نمی‌تواند نسبت به وضعیت برادران خودش بی تفاوت باشد. حجت الاسلام رضاپور عنوان کرد: جامعه ۱۳ میلیونی فلسطین ده‌ها سال است که بخشی آواره ی کشورها و بخشی در محاصره شدید و بخشی هم در تحت سیطره رژیم صهیونیستی با بی تفاوتی کامل سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری است.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس در حقیقت ادای وظیفه مسلمانان جهان اسلام علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونیستی برای قبل از انقلاب برای بقای عمر سراسر ظلم و جنایت خودش تلاش می‌کرد که اختلاف خود و مسلمانان را در حد یک اختلاف عربی اسرائیلی تقلیل دهد آن‌هم فقط با اختلاف دولت‌های اسلامی که با گرفتن زهر چشم از این دولت‌های بی عرضه و شکست آنها در جنگ شش روزه به خیال خودش پیروز میدان شدند و به دنبال بسط و گسترش خود از نیل تا فرات بود که با پیروزی انقلاب و ابتکار بی نظیر امام بزرگوار در اعلام جمعه آخر ماه رمضان به نام رود قدس و فلسطین و با تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر موضوع فلسطین اولین و مهم‌ترین موضوع جهان اسلام که روز قدس است تبدیل به بیداری اسلامی شد.

رضاپور گفت: امروز نه تنها جهان اسلام بلکه غیر مسلمانان نیز به اهمیت روز قدس پی بردند و به برکت آن امروز جهان اسلام به‌ویژه همه فلسطینیان پی بردند که تنها راه مقابله با این رژیم منحوس، مقاومت است.

وی در پایان بیان داشت: امروز به برکت روز قدس و مقاومت همه گروه‌های فلسطینی مقاومت را تنها راه پیروزی می‌دانند که این وضعیت بسیار وحشتناکی را برای رژیم جعلی ایجاد کرده است که خودشان هم به این باور رسیده اند که زوال آنها نزدیک است.

کد خبر 5478513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha