۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

امام جمعه فردیس:

روز قدس، روز همبستگی بین‌المللی و اقتدار امت اسلامی است

روز قدس، روز همبستگی بین‌المللی و اقتدار امت اسلامی است

البرز - امام جمعه فردیس گفت:روز قدس فقط یک راهپیمایی نیست، روز همبستگی بین‌المللی و اقتدار امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فردیس اظهار کرد: سران برخی کشورهای اسلامی مصداق بارز هرزه سیاسی، یاران شیطان، منافق و خائن به ملت اسلامی هستند.

وی بیان کرد: همان کشورهای که از یک طرف دم از اسلام و فلسطین می‌زنند هم با آمریکا رابطه دوستی و مزدوری دارند و هم با به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی، اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند همانند کشورهایی چون ترکیه، عربستان، امارات و بحرین.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: دولت‌های اسلامی در زمینه فلسطین خیلی بد عمل می‌کنند و بعضی از آنها حاضر نیستند در این زمینه حرف درست و حسابی بزنند، اشتباه بزرگ این است که فکر می‌کنند راه کمک به فلسطین، ارتباط با صهیونیست‌هاست، مصر و اردن چهل سال پیش این خطا را کردند آیا جنایات صهیونیست‌ها کم شد؟!، خیر بلکه ده برابر شد، عده‌ای می‌خواهند تجربه انور سادات فذا دوباره تکرار کنند، این هم برای خودشان و هم برای فلسطین‌ها مضر است البته به درد رژیم صهیونیستی هم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه به سه دلیل، انسانی، اسلامی و ایرانی از فلسطین و جنبش انتفاضه فلسطین حمایت می‌کنیم، گفت: اول اینکه انسان هستیم، به حکم فطرت انسانی از مظلومان عالم دفاع می‌کنیم، همانطور که امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: دلیل دوم حمایت از فلسطین، مسلمان بودن ماست، هر مسلمانی باید به حکم اسلام از امت اسلامی دفاع کند، تولی و تبری و دفاع از مستضعفین در آیان قرآنی، دستور خداوند متعال است، از جمله در سوره نساء آیه ۷۵ می‌فرماید: (وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا)، توبیخ می‌کند کسانی را که در برابر ظلم به زن و مرد مسلمان و مظلوم سکوت می‌کنند و برای کمک بپا نمی‌خیزند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل سوم چون ایرانی هستیم و برای حمایت از فلسطین باید بپاخیزیم، منافع ملی در آن است که ما مرزهای کشورمان را گسترش دهیم، خاکریز را دورتر ببریم و در واقع فلسطین و حزب الله لبنان در خط مقدم از ما دفاع کنند، اسرائیل یک سگ هار است که اگر آن را آزاد و رها بگذارند، به همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به ویژه در منطقه تجاوز می‌کند، لذا تنها راه آرامش خاورمیانه و کل جهان تحقق فرمایش رهبر کبیر انقلاب است که فرمودند اسرائیل این غده سرطانی و رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار باید محو گردد.

حسینی گفت: روز قدس فقط یک راهپیمایی نیست، روز انزجار از کشورهای بی غیرت و خائن به ظاهر اسلامی است، کشورهایی که با عادی سازی روابط با این رژیم غاصب از پشت به دنیای اسلام خنجر می‌زنند، بخشی از اقتدار دولت انقلابی ایران اسلامی ناشی از همین هم‌بستگی در جبهه مقاومت اسلامی است.

وی اظهار کرد: نیویورک پست سال گذشته نوشت: ایرانی‌ها روز به روز در حال گسترش نفوذ خود در نقاط مختلف جهان هستند، ایران نشان داد که دوران ابرقدرتی و سلطه آمریکا به پایان رسیده است، ایران نشان داد در منطقه هیچ چیز تغییر نخواهد کرد مگر به خواست ایران، هیچ کشور و هیچ ارتشی در دنیا وجود ندارد که به دنبال درگیری نظامی با ایران باشد چرا که می‌داند شروع هر جنگی باعث می‌گردد ایران به اهداف خود برسد و به متجاوز پاسخ کوبنده بدهد.

شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری دینی

امام جمعه فردیس بیان کرد: ۹ اردیبهشت روز شوراهای اسلامی را گرامی می‌داریم، به عزیزان منتخب مردم تبریک و خدا وقت می‌گویم و به اتحاد و همدلی برای خدمتگزاری صادقانه و پاکدستی سفارش می‌کنم.

روز کارگر نماد تجلیل از معیشت حلال و جهاد اقتصادی در برابر دشمنان است

وی تصریح کرد: هم باید از کارگران تجلیل کرد و هم باید به فکر معیشت این قشر زحمتکش و هم کارفرمایان بود، راه مقابله با تحریم، تولید بیشتر مبتنی بر دانش بنیان و اشتغال زاست، پیامبر اکرم (ص) فرمود: ظلم در پرداخت مزد کارگر از گناهان بزرگ است، همچنین امام صادق (ع) فرمود: مزد کارگر را قبل از اینکه عرق شأن خشک شود بپردازید، همچنین از دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت الله رئیسی می‌خواهیم فکری هم به حال زنان سرپرست خانوار نمایند.

معلمان مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند

حسینی خاطرنشان کرد: مقام معلمی مقام انبیاست، چون همانند پیامبران که یعلمهم کتاب و الحکمه، شغل معلمین نیز تعلیم و تربیت است، کرامت معلمین هم در میان مردم و هم در میان مسئولان باید حفظ شود.

وی ادامه داد: معلمان مربیان بشریت هستند هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی، به معلمین باید احترام گذاشت، تأمین معیشت معلمان حداقل وظیفه دولت است، معلمان عزیز نیز باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، متعهد و دغدغه مند باشند، در تربیت نسل جوان و نوجوان اهتمام کنند، بچه‌های این ملت در مدارس امانت هستند، امانتداری کنند.

امام جمعه فردیس متذکر شد: مقام معظم رهبری در دیدار آخر با دانشجویان فرمودند لازم است مردم با مسئولان گفت و شنود داشته باشند، بعضی‌ها متأسفانه اهمیت این مسئله را متوجه نیستند، بنده به سهم خودم عرض می‌کنم بنده فقط امام جمعه در محراب نیستم، بلکه امام ایستاده در میدان برای خدمت به مردم هستم، امام جمعه باید در صف مقدم خدمت به مردم باشد، امام جمعه فقط سخنران خوب نیست، باید مرد میدان خدمت باشد، هم دیگران را برای خدمتگزاری به میدان جهاد دعوت کند، بعضی‌ها نگران نباشند توقع مردم را بالا نمی‌بریم بلکه مسئولان را برای خدمت تهییج و تحریک می‌کنیم.

کد خبر 5478832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha