۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۹

وزارت خارجه روسیه:

ارتباط دادستانی دادگاه بین‌المللی با موضوع اوکراین سیاسی شده است

ارتباط دادستانی دادگاه بین‌المللی با موضوع اوکراین سیاسی شده است

وزارت خارجه روسیه دربیانیه ای تصریح کرد: ارتباط دادستانی دادگاه کیفری بین‌المللی با موضوع اوکراین سیاسی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتباط دادستانی دادگاه کیفری بین المللی با موضوع اوکراین سیاسی شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین المللی در رابطه با تحقیقات در اوکراین نیست.

وزارت خارجه روسیه افزود: اقدام دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری نشان می‌دهد که این دفتر حتی سعی نمی‌کند حداقل در ظاهر بی‌طرفی را حفظ کند و مشتاقانه به روندی می‌پیوندد که در آن مجرمان به وضوح از قبل تعیین شده‌اند. اگر کسی هنوز در این خصوص شک داشت که دیوان کیفری بین‌المللی ارگانی است که دستورات سیاسی را اجرا می‌کند و دور از عدالت و استقلال است، در این صورت، قالب جدید کار مبدعانه (این نهاد) همه چیز را کاملاً روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که ترکیب تیم تحقیق (درباره وقوع جنایت ادعایی در اوکراین) نشان می دهد که چیزی جز محکوم کردن روسیه را نمی توان انتظار داشت. به شما یادآوری می کنیم که روسیه در اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی مشارکت نداشته و موظف به همکاری با آن نیست. با این وجود، ما به رصد دقیق نحوه عملکرد این نهاد ادامه خواهیم داد.

کد خبر 5478993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha