۱۷ شهریور ۱۳۸۶، ۱۰:۴۳

/ فرهنگ و هنر در مطبوعات /

خواننده سرشناس اپرای جهان درگذشت

خواننده سرشناس اپرای جهان درگذشت

درگذشت لوچیانو پاواروتی، تجلیل خانه سینما از رسول ملاقلی‌پور، برگزاری جشن انجمن جلوه‌های ویژه و اختتامیه یادواره فیلم و عکس بم عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز شنبه 17 شهریورماه 86 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "تهران امروز" در صفحه تلویزیون به پخش تله فیلم "بعد از روز آخر" مجید مظفری از شبکه دو، معرفی مجموعه های ماه رمضانی شبکه های مختلف، نگاهی به برنامه "گردش"، پخش مستند "من آنجا بودم" نادر طالب زاده همزمان با سالگرد 11 سپتامبر از سیما و معرفی برنامه های امروز شبکه های سیما پرداخته است.

گپی با خسرو معصومی کارگردان تله فیلم "بیرون از بهشت"، نگاهی به پرتره در سینمای مستند، انتخاب سعید پورصمیمی به عنوان چهره هفته و نقدی بر "نصف مال من، نصف مال تو" در صفحه سینمای ایران و گزارش اختتامیه سومین جشنواره موسیقی محله، مراسم خاکسپاری لوچیانو پاواروتی، ساخت مستند "ماجراهای احمدی نژاد"، پایان کنسرت های علیزاده، معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی و گپ روز با مرتضی اسدی در صفحه پایانی کار را تمام می کند.

روزنامه "جام جم" در صفحه رسانه آغاز تصویربرداری تله فیلم "پاتوق" جواد مزدآبادی، مراسم اختتامیه یادواره فیلم و عکس بم، گپی با مهتاب کرامتی و چند کوتاه را برجسته کرده است. بازخوانی تجربیات فرج حیدری فیلمبردار "قاعده بازی" در صفحه گفتگو، گفتگو با سیاوش تهمورث به بهانه اجرای نمایش "رویاهای رام نشده" و یادداشتی بر جشنواره تئاتر دفاع مقدس در صفحه تئاتر آمده است.

مطلبی درباره مجموعه "مدار صفر درجه" حسن فتحی در صفحه رادیو و تلویزیون، نگاهی به کنسرت گروه تنبور شمس در کاخ سعدآباد، معرفی موسیقی ملی و محلی در آواز دشتی و چند خبر کوتاه در صفحه موسیقی و نهایتاً برنامه های شبکه جهانی جام جم و سحر در ماه رمضان، دوبله سه فیلم انیمیشن در سیما، یادداشتی بر نشست های علمی رادیو و معرفی برنامه های امروز شبکه های صدا و سیما در صفحه بخوانید و ببینید برجسته شده است.

"ایران" در صفحه اول فرهنگ و هنر در ادامه سلسله گفتگوهایی درباره ترانه پس از انقلاب با علی معلم گفتگو کرده و در ادامه مطلبی دارد درباره تازه ترین فیلم کوین کاستنر"آقای بروکس". گفتگو با معاون سینمایی وزیر ارشاد در صفحه دوم فرهنگ و هنر و درگذشت پاواروتی، بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا در یونسکو، پیش شرط های ایران برای استون، تأکید معاون سینمایی بر گسترش روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا و تجلیل خانه سینما از مرحوم ملاقلی پور در صفحه پایانی آمده است.

روزنامه "همشهری" در صفحه تجسمی گزارش سمپوزیوم مجسمه های چوبی در باغ گالری باران و مطلبی به بهانه درگذشت مارکو گریگوریان را آورده و در سینما می پردازد به گفتگو با پرویز پرستویی دبیر جشن خانه سینما و بازنگری در اکران فیلم های ماه رمضان. استقبال از جشن هنری "خط، رنگ و حضور"، ارائه طرح المپیاد هنری، زندگی دو پیامبر الهی در جشنواره منبر طلایی، مطلبی درباره جشنواره "سینما حقیقت" و اخبار کوتاه در صفحه ادب و هنر به کار پایان می دهد.

"اعتماد ملی" در صفحه ادب و هنر درگذشت لوچیانو پاواروتی و یادداشتی در این خصوص از نادر مشایخی، پایان کنسرت های گروه هم آوایان، یادداشتی از منیژه حکمت و درگذشت مدیر انتشارات خوارزمی را مورد توجه قرار داده است. "اعتماد" در صفحه سینما گفتگو با عوامل فیلم "قطار سه و ده دقیقه به مقصد یوما" را منعکس و فیلم های روز جهان را معرفی کرده است. خداحافظی پاواروتی، اخبار جشنواره ونیز و یادداشتی از نادر مشایخی درباره پاواروتی در صفحه پایانی آمده است.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و اندیشه گفتگوی گاردین با ویل سلف رمان نویس انگلیسی، گپی با جویس کرول اوتس نویسنده آمریکایی، معرفی کتاب "تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد" و اخبار کوتاهی چون درگذشت پاواروتی، معرفی کتاب های برتر کودک و نوجوان و ... را برجسته کرده است. کنسرت حسین علیزاده، تقدیر از هنرمندان جلوه های ویژه، تقدیر جشنواره ونیز از برتن و افتتاح نمایشگاه اسماء الحسنی در ماه رمضان در صفحه پایانی کار را تمام می کند.

روزنامه "آفرینش" در صفحه دریچه هنر معرفی نامزدهای اولیه آکادمی فیلم اروپا، گزارش هفتمین روز جشنواره فیلم ونیز و چند خبر کوتاه را برجسته کرده است."جوان" در صفحه پایانی درگذشت خواننده سرشناس اپرای جهان، تجلیل از هنرمندان جلوه های ویژه سینمای ایران، خانه پروفسور حسابی در گرو بانک، گشایش سومین جشنواره منبر طلایی، انتخاب بهترین نمایش های مقاومت در تئاتر فجر و حواشی روزهای سپری شده جشنواره تئاتر دفاع مقدس را آورده است.

روزنامه "صدای عدالت" در صفحه هنری درگذشت پاواروتی، سالروز تولد رسول ملاقلی پور، بزرگداشت مولانا در یونسکو، برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک اصفهان و چند خبر کوتاه را منعکس کرده است. "همبستگی" در صفحه ادب و هنر می پردازد به خداحافظی با پاواروتی، سالروز تولد رسول ملاقلی پور، جشن جلوه های ویژه و اخبار کوتاه داخلی و خارجی.

روزنامه "ابتکار" در صفحه پایانی مطلبی به بهانه درگذشت پاوراروتی و فرهنگ و هنر ایران و جهان در یک نگاه را آورده است. بالاخره "بانی فیلم" عنوان روی جلد را به "روزهای آرام گیشه در آستانه جشن سینما" اختصاص داده است.

کد خبر 548003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha