۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

امام جمعه موقت قزوین:

دولت در تصمیمات اقتصادی مهم اقناع افکار عمومی را اولویت قرار دهد

دولت در تصمیمات اقتصادی مهم اقناع افکار عمومی را اولویت قرار دهد

قزوین – امام جمعه موقت قزوین گفت: نیاز است دولتمردان قبل از اتخاذ تصمیمات مهمی که با سفره مردم در ارتباط مستقیم است با مردم صحبت مردم و اقناع افکار عمومی را مقدمه تصمیمات خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه امروز شرایط آرد باعث شده تا تصمیمی گرفته شود که باید آن را تصمیم بین بد و بدتر دانست.

وی عنوان کرد: تصمیمات و برنامه ریزی در دولت‌های قبل باعث شد تا نرخ گذاری‌های امروز و صورت گرفته در این دولت با چالش‌های جدی روبرو شود.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: متأسفانه با تصمیمات دولت گذشته در حوزه قیمت گذاری ها تاب‌آوری مردم را کاهش داده است.

وی افزود: افزایش فزاینده قاچاق آرد که برگرفته از افزایش قیمت جهانی گندم بود باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده بود.

حجت الاسلام خضری ادامه داد: در این برخی افراد به دنبال سو استفاده از شرایط به وجود آمده برای مردم هستند و در این بین تبیین شرایط کشور و لزوم اتخاذ این تصمیم امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: نیاز است دولتمردان قبل از اتخاذ تصمیمات مهم اینچنینی که با سفره مردم در ارتباط مستقیم است با مردم صحبت مردم و اقناع افکار عمومی را مقدمه تصمیمات خود داشته باشند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: امروز کشور باید بین پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مصرفی که نتیجه‌ای جز وابستگی ندارد یکی را انتخاب کند.

وی گفت: در شرایطی که بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از تصمیم دولت‌های پیشین است متأسفانه به یکباره و بعد از هشت سال عده‌ای متوجه مشکلات شده و تلاش دارند دولتی که تنها هشت ماه ار فعالیت آن می‌گذرد را تحت فشار قرار دهند.

حجت الاسلام خضری اظهار کرد: تعامل شفاف و دو سویه دولت و نخبگان با مردم و بیان واضح مشکلات و تصمیات اتخاذ شده می‌تواند ضمن اینکه آرامش را به جامعه تزریق کند، دشمن را از تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف دور کند.

وی افزود: امروز رئیس جمهور مجتهدی در رأس کشور است که بیش از همه ما به فکر محرومان است و تلاش دارد چهره فقر و محرومیت را از کشور دور کند.

خطیب موقت نماز جمعه قزوین تاکید کرد: منکر ضعف‌های موجود در دولت و کشور نیستیم اما باید در ابتدای کار دولت با نگاهی مثبت و خیرخواهانه دولت را در ابتدای کار حمایت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: باید مراقب نحوه انتقاادات باشیم که دشمن با این به ظاهر انتقادات شاد نشود و از سویی به رفع ضعف‌های دولت منجر شود.

کد خبر 5483101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha