۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴

مهر گزارش می دهد؛

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان کیست

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان کیست

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان که از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی است و در سال‌های گذشته به عنوان معلم و دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از کش و قوس‌های فراوان و انتقادات صورت گرفته از عملکرد حسین خنیفر رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته اعلام شد با پایان یافتن دوره ۴ ساله ریاست خنیفر، رضا مراد صحرایی به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است.

تبدیل حکم سرپرستی صحرایی به حکم ریاست این دانشگاه نیازمند تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است و معلوم نیست این روند چه میزان به طول بیانجامد؛ به عنوان مثال در دوره گذشته نیز خنیفر ۱۳۹۶ نزدیک یک سال سرپرست داشنگاه فرهنگیان بود تا حکم ریاسشتامضا شد.

جالب‌تر آنکه پیش از او محمود مهرمحمدی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ سرپرست دانشگاه فرهنگیان بود و هیچ گاه حکم ریاست برای وی صادر نشد.

اما رضا مراد صحرایی کیست؟

صحرایی که یکی از اساتید جوان دانشگاه علامه طباطبایی است؛ در سال‌های گذشته به عنوان معلم و دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده است؛ اصالتاً لرستانی است و دارای سوابق تألیف چندین کتاب است.

اگرچه صحرایی دارای سوابق علمی متعددی است اما به نظر می‌رسد سوابق اجرایی چندانی نداشته است.

صادق ستاری فرد معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی در خصوص صحرایی نوشت:

" دکتر صحرایی معلم آموزش و پرورش استاد تمام دانشگاه، پژوهشگر نخبه، مؤلف ده‌ها کتاب علمی، متخصص نظریه‌های آموزش و یادگیری، خوش فکر، صاحب قلم و دارای اندیشه‌های تحولی، معتقد به و مسلط بر مبانی اسناد تحولی می‌تواند دانشگاه فرهنگیان یعنی مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت را به جایگاه متعالی برساند. "

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان کیست

سرپرستی معاونت فرهنگی بنیاد شهید حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۸۹، معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و معاونت آموزشی بنیاد سعدی از جمله مهمترین سوابق مدیریتی صحرایی است.

صحرایی همچنین عضو شورای علمی بنیاد سعدی و نماینده شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون اجرایی ماده ۱۵ قانون اساسی و عضو پیوسته انجمن جهانی مطالعه زبان کودک است.

صحرایی علاوه بر فعالیت‌های متعدد اجرایی در دانشگاه علامه طباطبایی یکی از اعضای شورای برنامه ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و جانشین شورای تألیف و برنامه ریزی منابع آموزش زبان فارسی در هند نیز بوده است.

عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه شاهد و عضویت در اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و بازیگر در شورای مرکزی بسیج دانشجویی در فاصله سال‌های ۷۵ تا ۸۷ از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صحرایی است.

کد خبر 5485278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha