۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان خبر داد؛

ثبت نام ۱۰ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای هیئات مذهبی دهاقان

ثبت نام ۱۰ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای هیئات مذهبی دهاقان

دهاقان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان گفت: تاکنون ۱۰ نفر برای انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی دهاقان ثبت نام کرده اند که به مرکز استان برای احراز صلاحیت اعلام شده است.

مرتضی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در سطح کشور همیشه فعال هستند و در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی برنامه و مراسم‌های مختلفی اجرا می‌کنند.

وی افزود: ششمین دوره انتخابات سراسری شوراهای هیئت‌های مذهبی نیز در سطح کشور برگزار می‌شود تا اعضای فعال آن مشخص شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان اذعان کرد: این انتخابات در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه، در شعب اخذ رأی با حضور رؤسای مذهبی همه شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود و فقط مسئول هیئت‌ها حق رأی دارند.

وی خاطرنشان کرد: فرد مسئول باید مجوز هیئت از سازمان تبلیغات اسلامی داشته و از مدرک حداقل دیپلم و سن بیش از ۲۵ سال برخوردار باشد؛ هم‌چنین وی باید ساکن همان محل و معتقد به ولایت فقیه باشد.

وی اظهار کرد: بعد از انتخابات تقسیم کار انجام شده و سپس جلسه‌ای در استان تشکیل می‌شود، مجدداً پنج نفر به عنوان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان معرفی می‌شوند و در سطح کشور این اقدام تکرار می‌شود.

برگزاری چهارمین دوره انتخابات در دهاقان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان از چهارمین دوره این انتخابات در دهاقان خبر داد و گفت: در شهرستان دهاقان ۵۶ هیأت مذهبی وجود دارد و برای چهارمین دوره متوالی، انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این راستا نیز مسئولان هیئت‌های مذهبی با حضور در اداره تبلیغات دهاقان به عنوان کاندیدا ثبت نام نمودند و پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر هم به عنوان افراد علی البدل انتخاب خواهند شد؛ تا کنون ۱۰ نفر ثبت نام نموده‌اند که به استان نیز اعلام شده تا احراز صلاحیت به عمل آید.

سعیدی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و اجتماعی موجود در هیئت‌ها، ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به اهداف، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرایند صدور مجوز فعالیت، نظارت و بازرسی مستمر بر فعالیت‌ها، رسیدگی به اختلاف‌های پیش آمده در هیئت، رصد اولویت‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های این شوراها هستند.

کد خبر 5487326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha