۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۸

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

آمادگی سپاه برای احداث بیمارستان در خراسان جنوبی

آمادگی سپاه برای احداث بیمارستان در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه سپاه پاسداران احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در خراسان جنوبی را دنبال می‌کند، گفت: در زمینه تامین زمین مشکل داریم که نیاز است رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی چهارشنبه شب در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه سپاه پاسداران احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی برای خراسان جنوبی را دنبال می‌کند، افزود: هزینه ساخت این پروژه را سپاه به صورت کامل تقبل می‌کند اما در زمینه تأمین زمین مشکل داریم.

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی برای تأمین زمین این پروژه شد و گفت: نیاز است زمین اجرای این پروژه در خراسان جنوبی تأمین شود تا طرح ارزشمندی که هزینه ساختش را سپاه پاسداران به صورت کامل تأمین می‌کند، مغفول نماند.

سردار زهرایی با اشاره به رزمایش جهادگران فاطمی، اظهار کرد: برنامه مرکزی این رزمایش در خراسان جنوبی امروز، پنج شنبه آغاز خواهد شد و در برخی استان‌ها هم تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از راه‌اندازی ۱۶۵ قرارگاه عملیات جهادی در سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این قرارگاه‌ها در خراسان جنوبی نیاز است که زمینی در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تجهیز هر قرارگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را معاون اول رئیس جمهور پذیرفته است، افزود: یکی از مزایای راه‌اندازی این قرارگاه این است که شما در حوادث مختلف بازویی توانمند و انقلابی و پای کار برای مدیریت حوادث خواهید داشت.

احداث ۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی

سردار زهرایی با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های بسیج سازندگی بیان کرد: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه بسیج سازندگی اختصاص یافته اما در سال جاری تخصیص این تسهیلات به استان‌ها واگذار شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده در کارگروه بسیج سازندگی در استان‌ها بنا بر به دستور استانداران یا به صورت درصدی و یا عملکردی برای بسیج تسهیلات در نظر گرفته شود، افزود: نیاز است این موضوع و سهم بسیج استان طی این سفرم تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در قانون بودجه سال جاری برای اولین بار احداث ۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی با محوریت احداث توسط بسیج سازندگی به مبلغ شش هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای اجرای هر پنل خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات آن هم چهار درصد است، گفت: بالاترین تعداد پنل خورشیدی با دو هزار و ۹۰۰ مورد به این استان اختصاص داده شده است.

سردار زهرایی افزود: از فرمانداران و دهیاران خراسان جنوبی خواستاریم نسبت به شناسایی افراد متقاضی اقدام و به بسیج سازندگی معرفی کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های محرومیت زدایی بسیج اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ به بسیج سازندگی اجازه داده شده که از هزینه‌های مالیات قابل قبول کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده کند.

نمایشگاه دائمی و برند سازی محصولات کشاورزی تشکیل شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در ۳۵۰ محله آسیب‌پذیر در طرح دو و سه ساله و ۶۰ محله در سال جاری را در دستورکار داریم، گفت: برای هر محله با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تضمین شده اختصاص یافته است.

سردار زهرایی با بیان اینکه برای آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستای کشور با دولت و وزیر نیرو قرارداد بسته شده است، افزود: در طرح جهاد سازندگی بسیج سازندگی باید آبرسانی به روستاهای در طول مسیر هم اجرایی شود و روستاهای نیازمند که در طول مسیر نیست در مرحله بعدی طرح خواهد آمد.

وی با اشاره به اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در سطح کشور، بیان کرد: برای اجرای این طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است.

سردار زهرایی با اشاره به دیگر پروژه‌های بسیج سازندگی بیان کرد: در حال حاضر مرمت ۸۹۰ قنات خراسان جنوبی با همکاری بسیج در حال انجام است.

وی خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی و برند سازی محصولات کشاورزی خراسان جنوبی شد و گفت: از محل اعتبارات متوازن سازی استان، برای اجرای طرح‌های عمرانی آماده همکاری هستیم.

کد خبر 5488007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha