۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷

نائب رئیس شورای شهر همدان اعلام کرد؛

ترویج طب ایرانی و سنتی در اولویت شورای شهر همدان

ترویج طب ایرانی و سنتی در اولویت شورای شهر همدان

همدان- نائب رئیس شورای شهر همدان گفت: توجه به طب ایرانی و سنتی بر اساس دیدگاه‌های رهبر فرزانه انقلاب در اولویت سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان است که مدنظر قرار خواهد گیرد.

به گزارش خبرنگار، سعید نظری پنجشنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان گفت: در تبیین سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی شورای شهر، حمایت از ایده‌های مرتبط با حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و طب ایرانی و سنتی و همچنین استفاده از نظران مشاوران طب ایرانی سنتی در فرهنگسراها و توجه به طب سینایی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های کلی «سلامت» توجه ویژه‌ای به بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران دارند، اضافه کرد: در دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب ترویج کشت گیاهان دارویی، حمایت از توسعه نوآوری‌های علمی و فنی در تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی سنتی مورد تاکید است و باید اجرایی شود.

نظری افزود: استاندارد سازی و روزآمد کردن روش‌های تشخیصی و درمانی طب سنتی و فرآورده‌های مرتبط با آن و تبادل تجربیات با سایر کشورها در زمینه طب سنتی و برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم‌افزایی تجربیات و روش‌های درمانی از دیگر تأکیدات رهبری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه صحبت‌های خود، اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه را از دیگر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: شورای شهر همدان در جهت تحقق فرمایشات معظم له در این زمینه اقدام و عمل خواهد کرد.

نظری در پایان تصریح کرد: توجه به ارتقای سلامت جسمی و روانی شهروندان امری اجتناب ناپذیر است که باید در ابعاد گوناگون مورد بررسی و به سرانجام برسد، از این رو شورای شهر مصمم است مزایا و اثرات مثبت طب ایرانی و سنتی را در جامعه تبیین، ترویج و نهادینه کند.

کد خبر 5488424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha