۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دستگاه ام.آر.آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

دستگاه ام.آر.آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه- مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: دستگاه ام.آر.آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج شیرزادیان عصر پنجشنبه در آئین افتتاح بخش ام. آر. آی بیمارستان طالقانی کرمانشاه که با حضور استاندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بخش MRI ۱.۵ تسلا بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید که برای خرید، نصب و راه‌اندازی آن ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود دستگاه‌های مشابه در بیمارستان‌های کرمانشاه، افزود: این دستگاه MRI دارای کیفیت و پردازش تصویربرداری بهتر و سخت افزار و نرم افزار بروزتری نسبت به دستگاه‌های موجود بوده و تنها دستگاه ام. آر. آی سه کاناله کشور است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان امام حسین (ع)، فارابی نیز به دستگاه ام. آر. آی مجهز هستند و این دستگاه سومین دستگاه ام. آر. آی در بیمارستان‌های کرمانشاه است و یک دستگاه ام. آر. آی دیگر نیز برای بیمارستان اسلام آبادغرب خریداری و برای نصب تحویل شده است.

شیرزادیان بیان کرد: بیمارستان امام رضا (ع) نیز دارای یک دستگاه ام. آر. آی سه تسلا بوده که برای درمان بیماران سکته حاد مغزی استفاده می‌شود و از این نوع دستگاه ام. آر. آی تنها چهار دستگاه در کشور موجود است.

وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه ام. آر. آی بر اساس جمعیت شهر، شرایط بیمارستان و وجود نیروی انسانی متخصص صورت می‌گیرد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن نیز در استان کرمانشاه در چهار سال گذشته با اقدامات صورت گرفته ۲.۵ برابر شده و بجز شهرستان گیلانغرب تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه دارای دستگاه سی تی اسکن هستند.

کد خبر 5488438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha