۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

مدیرکل محیط‌زیست لرستان:

۶ هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد

۶ هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: شش هزار و ۱۷۴ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاروند امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: شش هزار و ۱۷۴ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش «سفید کوه» ازنا که تغییر کاربری یافته بود، با پیگیری حقوقی یگان حفاظت این منطقه و دستور مقام قضائی از متخلف رفع تصرف شد.

وی افزود: این متخلف تصرف اراضی ملی، توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، اراضی ملی را جز انفال و حقوق عامه مردم دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

بنا بر این گزارش، پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا با وسعتی حدود ۲۴۴۴۴ هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ است، قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می‌رود.

کد خبر 5489370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha