۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۳۶۰ ساخت و ساز غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری قلع و قمع شده است

۳۶۰ ساخت و ساز غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری قلع و قمع شده است

شهرکرد- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تخریب ۳۶۰ ساخت و ساز غیر مجاز طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله مظاهری ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: در طرح رفع تداخل اراضی کشاورزی حدود شش هزار هکتار از اراضی که بین دولت و مردم اختلاف وجود داشت به مردم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه رفع تداخل ارضی در یک سال گذشته رشد زیادی در استان داشته است، عنوان کرد: این مهم به دلیل ایجاد زیر ساخت‌ها بوده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به مشکل روستای «شیخ شبان» اشاره کرد و ادامه داد: رفع تداخل ارضی این روستا در حال کارشناسی است که در صورت داشتن شرایط لازم این مسئله در جلسه مطرح خواهد شد و با استفاده از قانون مشکل مردم حل می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه وظیفه تهیه نقشه کاداستر بر عهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی هزینه‌های حدنگاری اراضی کشاورزی بر عهده دولت می‌باشد.

وی به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در شهرستان اردل و بن به خوبی از تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی جلوگیری شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی در صورت ساخت و ساز غیر مجاز مأموران جهاد کشاورزی با هماهنگی دادگستری و دادستان اقدام به تخریب سازه‌ها می‌کنند.

مظاهری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶۰ ساخت و ساز غیر مجاز در استان تخریب شده است، مطرح کرد: از ۱۰ سال گذشته بیش از ۸۰ مورد قلع و قمع ساخت‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به تعویق افتاده بود که سال گذشته این احکام اجرا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حکم به تعویق افتاده‌ای در استان در خصوص تغییر کاربری غیر مجاز اراضی وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز به دلیل بی اطلاعی کشاورزان از قانون می‌باشد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان‌های بروجن، لردگان و خانمیرزا بوده است.

کد خبر 5497521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha