۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹

در برآورد جدید مرکز آمار؛

جمعیت استان قزوین از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کرد

جمعیت استان قزوین از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کرد

قزوین – مرکز ملی آمار ایران در آخرین برآورد جمعیت خود، جمعیت استان قزوین تا پایان سال ۱۴۰۰ را بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ملی آمار ایران در آخرین برآورد جمعیتی خود که برای نخستین بار به صورت شهرستانی ارائه شده جمعیت شهرستان‌ها و در نهایت استان قزوین را تا پایان سال ۱۴۰۰ محاسبه و اعلام کرد.

در این برآورد شهرستان قزوین با ۶۲۱ هزار ۸۰۰ نفر بزرگترین شهرستان استان قزوین محسوب می‌شود. همچنین شهرستان البرز نیز با ۲۶۹ هزار و ۴۰۰ نفر در جایگاه بعدی جمعیت قرار دارد.

تاکستان با ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ نفر سومین شهرستان پرجمعیت استان قزوین محسوب می‌شود و پس از تاکستان، با ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر چهارمین شهرستان پر جمعیت استان قزوین محسوب می‌شوند.

همچنین طبق این برآورد آبیک با ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر در پنجمین شهرستان پر جمعیت این استان محسوب شده و شهرستان آوج نیز در نهایت با ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر کوچک‌ترین شهرستان از نظر جمعیت در استان قزوین محسوب می‌شود.

بر اساس این آمار استان قزوین تا پایان سال گذشته ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است که ۶۷۵ هزار ۴۰۰ نفر آن آقا و ۶۵۰ هزار و ۹۰۰ نفر نیز خانم هستند.

این در حالی است که بالغ بر ۱ میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت قزوین شهری و ۲۹۱ هزار و ۹۰۰ نفر نیز از این جمعیت روستایی محسوب می‌شوند.

کد خبر 5497948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha