۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲

امام جمعه لامرد:

مردم لامرد در ساخت وساز اماکن متبرکه همیشه پیشگام بوده اند

مردم لامرد در ساخت وساز اماکن متبرکه همیشه پیشگام بوده اند

لامرد - امام جمعه لامرد گفت: مردم لامرد در ساخت وساز اماکن متبرکه همیشه پیشگام بوده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حسین زاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان لامرد بر ماندگاری اثر حرکت اهل بیت (ع) و کمک به این جریان تاکید کرد.

او گفت: مسیر اهل بیت (ع) را باید به خوبی تبیین کرد، و کار اهل بیت و حرکت و مسیر آنها تمدن ساز است.

امام جمعه لامرد گفت: مردم منطقه لامرد در ساخت وساز اماکن متبرکه همیشه پیش گام بوده و هستند.

حجت الاسلام حسین زاده گفت: در این حرکت تمدنی باید تلاش کرد، و کارها باید به صورت تشکیلاتی و گروهی و با نظم خاصی انجام شود.

وی تصریح کرد: باید در حرکت تمدنی با تشکیلات به جلو رفت و در مسیر سیدالشهدا قدم برداشت.

وی افزود: شهرستان لامرد یک شهرستان تلفیقی است و در جریان ساخت و گسترش حرم های اهل بیت (ع) اهل تسنن هم دخیل هستند و کمک می‌کنند.

وی در پایان از مسؤلین ستاد بازسازی عتبات عالیات خواست تا نسبت به عملکرد وکارهای انجام شده گزارش دهند.

همچنین عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در این نشست اظهار کرد: از مردم ولایی شهرستان لامرد بابت همراهی درطرح بنای نور تشکر وقدردانی م. کنیم

شجاعیان تصریح کرد: در طرح ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوارحرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف با زیربنایی بالغ بر ۲۲۰ هزار متر مربع رو به اتمام است و در عید غدیر به بهره برداری خواهد رسید.

وی به پروژه طرح توسعه حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در محدوده فضای خیمه گاه تا تل زینبیه بازیربنای ۱۶۵ هزار مترمربع درحال ساخت بوده و یکی از پروژه‌های بسیار سخت است که سازه بتنی آن در سه طبقه به اتمام رسیده است که استان فارس نیز سهم بسزایی در این امر مهم داشته است.

حجت الاسلام حاجی زاده نماینده امور روحانیت نیز در این خصوص اظهار کرد: باید به اماکن متبرکه توجه جدی کرد و دشمن در حال تلاش برای تحریف مسائل مذهبی است.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد شبهه نسبت به باورهای دینی است که باید جهاد تبیین کرد و فکر و ذهن جوانان به سمت و سوی دیگر کشیده نشود.

وی افزود: باید واقعیت‌ها را تبیین کرد و در زمینه اماکن متبرکه نباید عقب نشینی کرد زیرا منتسب به اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: نباید نسبت به بازسازی اماکن مذهبی بی تفاوت، و سطحی نگر باشیم بلکه باید توجه کرد زیرا به مرور زمان از واقعیت‌ها فاصله می‌گیریم و در امر بازسازی، بسیج و سپاه، و دهیاری‌ها و شوراها باید کمک کنند تا این مهم به سرانجام برسد.

در ابتدای این مراسم، عبدالله حیدری پور رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان لامرد گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ایراد کرد و گفت: مردم شهرستان لامرد قریب به ۳۰۰ پرونده برای تشکیل وام و خرید یک متر زمین از صحن حضرت زینب س در کربلای معلی را تشکیل و مشارکت داشته اند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴ تن سیمان، و تعدادی نیروی فنی جهت بازسازی حرم های مطهر به عتبات عالیات مشرف شده اند که لامرد یکی از شهرستان‌های پیشتاز در این زمینه است.

در این آئین، محمود صابری زاده به عنوان معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لامرد معرفی شد.

کد خبر 5499103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha