۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸

استاندار مرکزی:

استان مرکزی بزرگترین تولید کننده سلول های خورشیدی است

استان مرکزی بزرگترین تولید کننده سلول های خورشیدی است

اراک - استاندار مرکزی گفت: این استان بزرگ‌ترین تولید کننده سلول‌های خورشیدی است که در شهرستان خمین این فعالیت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پنج‌شنبه در جلسه امضا تفاهم‌نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری انرژی‌های تجدید پذیر گفت: استان مرکزی در اطلس جامع انرژی‌های تجدید پذیر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وسعت جز استان‌های پر ظرفیت کشور در این زمینه است.

وی افزود: استان مرکزی بزرگ‌ترین تولید کننده سلول‌های خورشیدی است که در شهرستان خمین تولید و توسعه این فعالیت انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در تعطیلات نوروز امسال آغاز شد و روند پیشرفت بسیار خوب هست.

استاندار مرکزی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان مرکزی در خصوص استفاده از انرژی تجدید پذیر گفت: در آینده نزدیک بخش‌های مورد نیاز برای استفاده از انرژی تجدید پذیر آماده و مهیا می‌شود زیرا تغییر منابع انرژی به سرعت در حال دگرگونی است.

مخلص الائمه بیان کرد: انرژی تجدید پذیر همانطور که در دنیا جایگاه ویژه‌ای را کسب کرده در ایران هم جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک منبع ارزان و در دسترس پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه و زیرساخت‌های حقوقی قانونی و مالی این امکان را می‌دهد که مشوق‌های لازم برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران خرد و کلان آماده شود که این صنعت را در کل کشور و بخصوص استان مرکزی توسعه دهند.

کد خبر 5500025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha