۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶

استاندار قزوین:

کارمندان ادارات و مردم عادی در بهره مندی از مسکن برابرند

کارمندان ادارات و مردم عادی در بهره مندی از مسکن برابرند

قزوین-استاندار قزوین گفت: همه افرادی که نیاز به مسکن دارند به طور یکسان از طرح جامع مسکن بهره مند می‌شوند و در تخصیص زمین هیج تفاوتی بین افراد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین که صبح شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: تعداد افراد واجد شرایط طرح جامع مسکن در استان قزوین با تعداد افرادی که برای این طرح ثبت نامه کرده اند و اقدامات لازم برای تکمیل پرونده از جمله تکمیل پرونده و پرداخت فاز اول مبلغ برای آغاز کار با هم برابر نیست و به همین علت هم به نظر نمی‌رسد برای تأمین زمین مورد نیاز برای آغاز طرح با مشکل رو به رو باشیم.

استاندار قزوین ابراز کرد: سیستم ثبت نام و پروسه آغاز به کار طرح جامع مسکن نباید اختلالی در زمانبندی داشته باشد و حتی یک روز را هم برای آغاز پروژه نباید از دست داد چرا که هم زمان را از دست می‌دهیم و نیز با توجه به قیمت مصالح و تورم هر روزی که در انجام پروژه جلوتر باشیم موفق تر عمل کرده ایم و به نفع مردم است.

وی بیان کرد: هم اکنون ساخت دو تا ۳ هزار واحد مسکونی در قزوین به نظر کافی می‌آید و دقت داشته باشیم که نباید در ساخت این مسکن‌ها با مشکلات مسکن‌های مهر رو به رو شویم چرا که در بسیاری از شهرها این مسکن‌ها ساخته شده ولی ساکنی ندارد بنا برین خانه‌ها باید با دقت و طبق نیاز و پیگیری متقاضیان ساخته شود.

این مسئول با اشاره به این موضوع که قیمت هر متر مربع از این واحدها ۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در برآوردهای اولیه پیش بینی شده است توضیح داد: هر واحد قریب به ۱۰۰ متر مربع زیربنا دارد و افراد باید طی ۲ سال در ۱۰ قسط ۴۵ میلیون تومانی تعهدات خود را تأمین کنند و لازم است این ارقام و پرداخت‌ها به اطلاع مردم برسد.

استاندار قزوین مطرح کرد: در پروسه ساخت تمام واحدها باید بیمه تمام خطر داشته باشند و برای ساخت باید از کالای درجه یک ایرانی استفاده شود و نیز در تهیه ملزومات ساختمانی کالاها و خدماتی که در قزوین تولید می‌شوند باید اولویت پیمانکاران برای بهره برداری باشند.

اعلایی تصریح کرد: با توجه به نیاز محل‌های ساخت به زیرساخت‌های موقت آب و برق و مشکلات این دو اداره برای تأمین از جمله تهیه ترانس برق در این محل‌ها در حال حاضر ادارات آب و برق به طور موقت این نیازها را تأمین نمایند.

وی ادامه داد: برای آغاز و پیشبرد طرح و ساخت و سازها پیامک‌های ارسالی به متقاضیان باید تکمیل پرداخت‌های اولیه باید تسریع شود و این موضوع مطالبه جدی ما از اداره مسکن و شهرسازی است تا این طرح هر چه سریع‌تر به شاکله کلی برسد، مردم در نظر داشته باشند که در صورت عدم پرداخت در فازهای بعدی و یا پرداخت از جانب آنها و در جمع واجدین شرایط قرار نگرفت مبالغ به آنها برگردانده خواهد شد.

این مسئول تبیین کرد: رویکرد دیگری که بهتر است در این طرح به کارگیری شود تخصیص زمین و ساخت و ساز برای افرادی است که همگی شاغل در یک شرکت هستند و این تخصیص می‌تواند به لحاظ اجتماعی و تسریع در ساخت مؤثر واقع شود.

وی افزود: توجه داشته باشید زمین‌هایی که در نظر گرفته می‌شوند باید مرغوب و در کنار سایر بخش‌های شهر باشد و اگر زمینی مورد پسند مردم نیست نباید در آنها ساخت و ساز انجام شود چرا که با این برنامه اشتباهات مسکن مهر تکرار می‌شود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: این شائبه وجود دارد که کارکنان برخی ادارات و یا کارکنان استانداری در محل خاصی از شهر زمین تخصیص داده می‌شود ولی ما اعلام می‌کنیم که کارکنان ادارات با مردم تفاوتی ندارند و طرح جامع مسکن برای کلیه آحاد جامعه است و اگر قرار است برای بی مسکن‌ها مسکن ساخته شود برای همه آنها در محلی که تعیین شده مسکن تهیه خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه به کمبود زمین در برخی شهرستان‌ها و بخش‌ها از جمله محمودآباد نمونه، دانسفهان و… اشاره شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار شد زمین‌های مرغوب و مناسب شناسایی شود تا اداره راه و شهرسازی جهت خرید و یا معاوضه زمین‌ها وارد عمل گردد.

کد خبر 5501056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha