۹ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۶

کوچکترین رزمنده لامردی دوران دفاع مقدس تقدیر شد

کوچکترین رزمنده لامردی دوران دفاع مقدس تقدیر شد

لامرد- فرمانده بسیج حوزه شهری لامرد به همراه رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان و جمعی از بسیجیان پایگاه شهدای خندق با کوچکترین رزمنده دوران دفاع مقدس از شهرستان لامرد دیدار و تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، فرمانده بسیج حوزه شهری لامرد به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از بسیجیان پایگاه شهدای خندق با کوچک‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس لامردی دیدار کردند.

این دیدار که بهانه‌ای است برای یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی مردم و رزمندگان فرصتی شد تا یادی از آن عزیزانی که سرود جاودانگی را با نوای کاروان حسین (ع) همنوا شدند کنیم و همگام با مکتب عاشورا عبرت آموز قصه تلخ تاریخ شدند تا خود عبرت دیگران نشوند.

مرتضی راستی فرمانده حوزه شهری لامرد در این دیدار تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور تقوای شهیدان، شیرزنان و غیورمردانی بود که خط سرخ آزادمردی و عزت را پیمودند و مردانه و با سلاح ایمان و اخلاص در برابر دنیای زر، زور و تزویر ایستادند و سروقامتانه ماندند تا عزت و شرافت انسان‌ها پایدار بماند.

علی محمودی فرمانده پایگاه شهدای خندق نیز اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس چنان درس شهامت و ایستادگی را در تاریخ جاودانه کردند که امروز این حماسه‌ها و رشادت‌ها جانبازان عزیز با ان عشق بازی می‌کنند.

وی افزود: جانبازان، شهدای زنده اند و شهدای گرانسنگ نیز تا ابد نامشان زنده و جاودان خواهد ماند.

صادق فالی رئیس اداره ورزش و جوانان اذعان کرد: در جنگ نابرابر هشت ساله دفاع مقدس، رزمندگان ما عاشقانه و فداکارانه و از سر اخلاص وایمان ایستادگی کردند.

وی افزود: دفاع مقدس نعمتی بود که هویت انسانی خود را در آن یافتیم و گوهر ناب حریت و جوهر نایاب شرافت را در میان جنگ، کشتار، گلوله و ویرانه‌ها یافتیم.

در ادامه این دیدار، محمود دانش کوچک‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس از شهرستان لامرد به بیان خاطراتی از عملیات‌های رمضان، فتح خرمشهر و… که در آن حضور داشت پرداخت.

محمود دانش از دانش آموزان کم سن وسال این منطقه بود که در آن زمان کلاس اول راهنمایی مدرسه شهید اندرزگو لامرد و در سن ۱۴ سالگی و طی دو مرحله بعنوان بسیجی در عملیات‌های فتح خرمشهر و رمضان حضور یافتند.

همچنین، وی از سال‌های ۶۶ الی ۶۸ دوران خدمت سربازی خود را در مناطق جنگی گذراند وقریب به ۲۴ ماه به عنوان بسیجی و سرباز در مناطق عملیاتی از خاک کشورعزیزمان دفاع کرد.

وی از هم‌رزمی با شهید محمد قائدی که پیکر پاکش پس از ۳۲ سال دوری از وطن بازگرداندند می‌گوید و ادامه می‌دهد: همرزمانم از محله خندق برادران بسیجی حاتم حسین زاده، زنده یاد حاج علی سورقالی، علی جعفری، عبدالرضا عباسی، حاج نبی کوردانی، عبدالرضا پولاددست و اسماعیل صابری می‌باشند و معتقد است باید خاطرات این دوران را برای نسل‌های آینده بازگو کرد.

در پایان این دیدار صمیمی به رسم ادب، لوح یادبودی به وی اهدا و از خدمات ارزنده این یادگار دفاع مقدس تقدیر شد.

گفتنی است؛ از طرف اداره ورزش و جوانان پرونده تیمی بازیکنان چنددهه قبل تیم فجر خندق که روی آن چاپ شده بود به بازیکن خوش استعداد فوتبال خندقی و یادگار دوران دفاع مقدس محمود دانش اهدا گردید.

کد خبر 5502499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha