۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۵

یک فعال جهادی تاکید کرد؛

تاکیدامام(ره) بر صیانت از حرکت‌های جهادی در مقابل سیاسی‌‍‌کاری‌ها

تاکیدامام(ره) بر صیانت از حرکت‌های جهادی در مقابل سیاسی‌‍‌کاری‌ها

قزوین - یک فعال جهادی گفت: از نظر امام خمینی(ره) مسئولیت بسیار خطیری بر عهده جهادگران است و آن صیانت از حرکت‌های جهادی در مقابل سیاسی‌ کارها و خودنمایی ها است.

مونا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم محرومیت‌زدایی از نگاه امام (ره) خمینی (ره) اظهار کرد: مسئله عدالت اجتماعی که فقدان آن محرومیت را به همراه دارد از اساسی‌ترین فاکتورهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

عضو کارگروه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجمع جهادگران کشور بیان کرد: اساساً زمانی که امام (ره) به دنبال طرح‌ریزی نظام حاکمیتی و انقلاب اسلامی بودند به جهت اینکه در طی سال‌های متمادی مسئله عدالت حتی در ابتدایی‌ترین تعریف آنکه توزیع عادلانه امکانات اولیه در کشور وجود نداشت تمرکز ایشان علاوه بر سایر موضوعات مسئله محرومیت‌زدایی بود که این امر سبب برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف کشور می‌شد.

وی افزود: ایشان در همان سال‌های ابتدایی انقلاب در پیام‌های متعددی که به جهادگران داشتند به این نکته اشاره می‌کردند که شما باید با حرکت‌های جهادی ظلمی که طی سالیان به مناطق و افراد محروم انجام شده را جبران کنید.

این مسئول ابراز کرد: محرومیت‌زدایی از نگاه امام (ره) را می‌توان از سه بعد مورد بررسی قرار داد که بعد اول آن، طراحی نهادها و ساختارهای حاکمیتی برای از بین بردن محرومیت است زیرا با توجه به اینکه گروه‌های جهادی در نوک پیکان محرومیت‌زدایی قرار دارند اما این گروه‌ها بدون ساختارهای حاکمیتی قائل به برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی امکان محرومیت‌زدایی در کشور را ندارند.

وی ادامه داد: امام (ره) و گروه بنیان‌گذاران انقلاب در همان اوایل انقلاب شروع به طراحی نهادهایی در دل ساختار حکومت می‌کنند تا مسئله محرومیت زدایی به طور جامع اجرایی شود.

مرادی تشریح کرد: جهادسازندگی، بنیاد مستضعفین و نهادهای مختلف در این حوزه از ابداعات امام (ره) است که به سبب از بین بردن محرومیت و برقراری عدالت اجتماعی تأسیس می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه فردی که در راستای تشکیل حکومت با احداث نهادهای محرومیت زدایی به دنبال برقراری عدالت اجتماعی بوده نشان دهنده اهمیت محرومیت‌زدایی است که البته باتوجه به اینکه حرکت‌های جهادی باید مردمی بماند ما همواره نیازمند همراهی این نهادها هستیم.

مسئول گروه جهادی حصن مطرح کرد: دومین نکته این است امام (ره) محرومیت‌زدایی و سازندگی را در دو قالب تعریف می‌کردند که قالب اول به این معنا است که عده‌ای در مناطق محروم حاضر شده و به شناسایی محرومیت‌ها پرداخته و به دنبال جبران آن‌ها باشند که در اینجا منظور امام (ره) حل مسائل عمرانی، بهداشتی و فرهنگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه جهادگران نباید از کار فرهنگی غافل شوند و باید نهال انقلاب را در محروم‌ترین نقاط ایران با خدمت‌رسانی بکارند عنوان کرد: قالب دوم محرومیت زدایی از منظر امام (ره) مسئله تربیتی است به این معنا که فرد جهادگر خود موضوعیت دارد و باید تربیت شود تا بتواند در منطقه محروم عامل اثرگذاری باشد که این نگاه برگرفته شده از نگاه توحیدی امام (ره) است.

مرادی نگاه امام (ره) به انسان در دستگاه حکومتی را یک رکن اساسی و تربیت آن را لازمه کار دانست و مطرح کرد: امام (ره) تاکید بسیاری بر تربیت جهادگران دارند و بر این باورند که عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود ندارد و این جهاد جهاد مقدسی برای انسان است و حجرت فرد به مناطق محروم سبب رشد افراد می‌شود.

وی افزود: نکته سوم محرومیت زدایی از منظر امام (ره) که امروز هم به عنوان یک نکته اساسی حائز اهمیت است این است که اگرچه جهادگران بزرگترین آبرو و اعتبار را به انقلاب اسلامی بخشیدند و امام (ره) با بیان این جمله مدال افتخار را بر سینه جهادگران می‌زنند اما در ادامه چنین می‌گویند که مسئولیت بسیار خطیری بر عهده جهادگران است و آن صیانت از حرکت‌های جهادی در مقابل سیاسی کارها و خودنمایی‌ها است.

این جهادگر ادامه داد: امام (ره) بر این باور بودند که انسان باید جهاد کند و در راه خدا قیام، هجرت و کار جهادی انجام دهد تا ضمن تربیت خود آن منطقه محروم را نجات دهد اما همیشه مراقب این مسئله باشد که این امور را بدون هیاهو سیاسی و بدون خودنمایی‌های شیطانی انجام شود.

وی تشریح کرد: امام (ره) بر این باور بودند که هنر مردان خدا جهاد برای رضای خدا است که این همان عبادت خالصانه و بزرگترین نوع عبادت است‌.

مرادی در پایان گفت: با توجه به اهمیت گروه‌های جهادی در زمان حاضر امروز وظیفه جهادگران در صیانت از حرکت‌های جهادی وظیفه سنگین‌تری است چراکه درحال حاضر حرکت و عمل جهادی یک امتیاز محسوب می‌شود به این معنا که مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد که در این میان وظیفه صیانت خطیرتر شده و جهادگران باید مراقب باشند تا این حرکت‌ها از مسیر اصلی و اندیشه امام (ره) خارج نشود و در مسیر هیاهوی سیاسی و خودنمایی قرار نگیرد.

کد خبر 5506678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha