۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد؛

مدیریت هوشمند جاده‌های خراسان جنوبی توسط ۲۸ سامانه‌ نظارت تصویری

مدیریت هوشمند جاده‌های خراسان جنوبی توسط ۲۸ سامانه‌ نظارت تصویری

بیرجند-معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان به ۲۸ دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که به صورت شبانه‌روزی رصد و پایش می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سهرابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان به ۲۸ دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که به صورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره‌وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روان سازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به فعالیت سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مردم می‌توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

به گفته وی همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت راه‌های استان به صورت لحظه‌ای رصد کنند.

سهرابی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوری که شاهد رشد ۳۳ درصدی تردد در ورودی - خروجی استان بوده‌ایم.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طبق اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، در حال پیگیری نصب ۸ دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان افزوده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی خراسان جنوبی توسط ۱۷۴ سامانه هوشمند حمل و نقل رصد می‌شود.

کد خبر 5507436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha