۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱

مدیر حج و زیارت اردبیل:

۲۴۵ زائر حج تمتع از اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند

۲۴۵ زائر حج تمتع از اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند

اردبیل- مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: ۲۴۵ زائر حج تمتع در روزهای آینده عازم سرزمین وحی خواهند شد.

ودود چمن‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از گذشت چهار سال از ممنوعیت اعزام زائران به سرزمین وحی به دلیل شرایط کرونایی و تعمیرات فرودگاه اردبیل، این پروازها از فرودگاه اردبیل به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با فرودگاه‌های استان و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا پروازها به شکل مناسب و در موعد مقرر انجام شود.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: ۲۴۵ زائر حج تمتع برای انجام مناسک حج امسال از استان اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند که این حجاج در قالب سه کاروان راهی مدینه خواهند شد.

چمن‌آرا افزود: کاروان اول شامل ۸۰ نفر از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بوده و ۸۰ نفر دیگر نیز در قالب کاروان اردبیل و خلخال و ۸۵ نفر نیز زائران مرکز استان هستند که ۳۱ خردادماه ساعت پنج بامداد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متقاضیانی که تا ۲۲ خرداد سال ۸۶ ثبت‌نام کرده و سپرده‌گذاری در نزد بانک ملی داشتند، در این مرحله فراخوان شده و با حضور در هشت جلسه آموزشی خود را برای انجام این سفر معنوی و ارزشمند آماده کردند.

چمن‌آرا اضافه کرد: ما سعی کردیم برگزاری دوره‌های مختلف را برای زائران اعم از بهداشت فردی، عمومی، محیطی و همچنین کلاس آموزشی مسائل امنیتی و مقررات مربوط به عدم حمل لوازم غیرضرور و دیگر شرایط را آمادگی برای حجاج مهیا کنیم.

وی بیان کرد: این سفر معنوی به مدت یک ماه انجام خواهد شد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انتقال حجاج استان اردبیل را به مدینه عهده‌دار بوده و برگشت آنها نیز از طریق فرودگاه اردبیل انجام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم همراهان زائران از حضور در فرودگاه اجتناب کرده و چهار ساعت قبل از انجام سفر برای انجام تشریفات در فرودگاه حاضر بوده تا بدون تأخیر پروازها در ساعات مقرر انجام شود.

کد خبر 5508831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha