نخست وزیر یمن:

روزانه شاهد نفاق جهانی هستیم

روزانه شاهد نفاق جهانی هستیم

نخست وزیر یمن تاکید کرد: در بحران روسیه و اوکراین همه چیز تغییر کرد و برخوردی کاملا متفاوت با آنچه با یمن و فلسطین و دیگر بحرانها می شد، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گردهمایی با عنوان «همسویی و معیارهای دوگانه در گزارشهای بین المللی؛ یمن- فلسطین و اوکراین به عنوان نمونه» برگزار کرد.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: ما از تلاشهای وزارت حقوق بشرمان و اطلاعات و حقایقی که در این گردهمایی فاش کرد و نقش سازمان های بین المللی در بسیاری از پرونده های حقوق بشر را آشکار کرد، قدردانی و تمجید می کنیم.

وی افزود: غربی ها شامل فرانسه و انگلیس و آمریکا، از سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم برای تحقق اهداف خود بهره بردند و از نتایج آن هم وجود رژیم صهیونیستی است.

نخست وزیر یمن تاکید کرد: در بحران روسیه و اوکراین همه چیز تغییر کرد و برخوردی کاملاً متفاوت با آنچه با یمن و فلسطین و دیگر بحرانها می شد، صورت گرفت. نفاق جهانی را روزانه شاهد هستیم به طوری که جنگ علیه یمن را همانند یک درگیری داخلی قلمداد می کنند و جنایات مرتکب شده از سوی ائتلاف سعودی را نادیده می گیرند.

از سوی دیگر علی الدیلمی سرپرست وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن هم گفت: ما در این گردهمایی به دنبال این هستیم که اوضاع را به مجرای درست آن برگردانیم. برخی سازوکارها چند روز پس از جنگ روسیه و اوکراین استفاده شد و این اولین بار است که در سازمان های بین المللی رخ می دهد.

وی افزود: به اوکراین از کشورهای مختلف اروپایی سلاح داده می شود و در عین حال ملت فلسطین و دیگر کشورهای مورد تجاوز واقع شده، مورد بی توجهی قرار می گیرند. با ارزشها و اصول با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایتکاران جنگی بازی می شود.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بحران اوکراین پوشالی بودن گزارشهای بین المللی و دوگانگی مواضع را آشکار ساخت. گزارشهایی بین المللی، عملیات روسیه را تجاوز و اشغالگری می نامد اما آنچه در یمن و فلسطین رخ می دهد را نزاع می نامد. بحران اوکراین، همسویی سازمان ملل را آشکار کرد. عربستان از فهرست ناقض کودکان خارج گردید.

کد خبر 5509484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha